lørdag 21. mai 2011

Hyggelig gårdsbesøk i dag

Når Merethe skulle hjem i dag så kjørte hun en runde for å få litt trening på å kjøre. På veien stoppet vi for å besøke både hester og kuer. Klikk på bildet for å se mange flotte bilder fra dagens begivenheter. De eldste kylligene er 13 uker og de minste er 10 uker. Det var derfor påtide å fylle opp rugemaskinen en gang til før sommeren. Så om 23 dager så har vi forhåpentligvis små gule eller grå nøster som hopper rundt. Det blir endel haner ser det ut til, så da må en fylle opp litt med nye kylliger. Om noen måneder så begynner dem å verpe så da blir det fler ferske egg. Sånn som det er nå så er etterspørselen større enn produksjonen. Lang tur med hundene ble det i dag også, de løp nesten hele tiden for det var forholdsvis overskyet i dag. Med litt vindvær så fikk jeg tørket nesten alt jeg hadde av klesvask i dag også. Etter en time i badekaret med Hestesport, så kan jeg kose meg resten av kvelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...