lørdag 10. september 2011

Langtur i dag


Mounty trenger treningen han kan få sammen med andre hanner, så i går dro jeg og Patran til Nedmarken igjen for å møte mange trivlige folk å trene med.


I går var det veldig mange forskjellige raser. Det er en stor fordel for hundene og se at det faktisk finnes flere typer enn sin egen.


Vi byttet på å være dommere og instruerte hverandre.



Lene som er initiativtakeren må jo få trent sine hunder hun også. Og alle som trener hund vet at kontakt og fokus på riktig ting gjør at en når målet sitt! Her er det en liten peptalk før det er full innsats.


Geir hjelper til for å få skikkelig stil på vidunderet.



Slett ikke bare hunden som skal trives i utstillingsringen. Neste torsdag så er det apportering som skal være tema.


Fryd trives ikke særlig på bordet, så da får hun skikkelig øvelse med håndtering av flere oppe på bordet.


Kontakten er det ingen ting å utsette på i alle fall.


I går var faktisk første gangen jeg har sett en sånn sak i virkligheten. De var mye større enn det jeg har forestilt meg.


Skikkelig lang.


Jeg inbilder meg at det må være litt pelsstell på en slik rase. Håper dem kommer neste torsdag så kan jeg spørre litt om den.


Patran var med for å trene Ada. Hun turte ikke å være med bort på asfalten sammen med oss andre, men Ada frydet seg stort over å utøve noen øvelser for godbiter.


Gamle dama, hun er 9 og et halvt år allerede. Synes hun holder seg godt jeg til å være så gammel.


Mange av hundene har hatt stor framgang på disse få gangene vi har trent.


Skikkelig stil!


Hva skjer der da?


Ikke alle er like gamle...


Halen vil vi ikke at skal være opp nei, da får du finne en bedre godbit mor!


Bare 5 måneder og en anstendig størrelse


Mounty har fått opp steglengden sin betraktilg og ikke minst nå kan han stå rolig å vente på godbit.


Det aller morsomste vi gjorde i går var å bytte hunder med den som sto bak oss i ringen. Kjempegøy, for jeg fikk utdelt en liten frøken Gyda av rasen Cairn terrier. Hun ble så overlykkelig over godbitene jeg hadde i lomma at hun stort sett sto på to bein og halen gikk som på et helikopter! Skikkelig lite lykketroll var hun. For å si det mildt så fikk jeg ikke særlig dreisen på å stille opp henne for dommeren nei...


Etter jobb i dag så handlet jeg litt kylling så det skulle bli fort mat når jeg kom hjem. Etterpå dro Leif og Patran i bursdag til søskenbarnet hennes, mens jeg tok med meg hundene på langtur oppover Holleia. I dag prøvde jeg Mounty løs sammen med jentene igjen. Det gikk veldig greit. Han var litt begeistret over Guro, men hun bare satte seg ned så kom han ikke noen vei med det.

Godt det er helg i morgen, håper på fint vær så kan jeg ta en drøss med bilder igjen!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...