tirsdag 11. oktober 2011

Savner kamera mitt...

Det er så stusslig å gå tur uten kamera, håper det snart ordner seg... et par uker skulle det ta med reprasjon, så må jeg kjøpe meg ny linse. Mye jobbing blir det også, alt for mye egentlig, men i dag er lønna klar så da kan jeg kose meg med god samvittighet på Telenor Arena på torsdag.

I dag har jeg vært på foreldremøte etter jobben, så nå er det unnagjort også. Må si det er deilig med bare en unge som har foreldremøter å følge opp på. Merethe stortrives på videregående med utplassering hver tirsdag. Kenneth bor hjemme ennå i og med at Thea begynte på skole i trøndelag. Denne uka har hun høstferie og er på besøk igjen, så da er det gromt veit du...

På slutten av kveldsturen i dag fikk jeg en utrolig opplevelse. Siden det ble etter foreldremøte var det forholdsvis mørkt, men fullmånen gjorde sitt beste fra skyfri himmel så det var fult mulig å se rundt seg. Da vi kom ned fra skauen og ut på jordet så var det en forholdsvis stor svart "flekk" i fint driv parallelt med meg. Hmmm tenkte jeg jeg hadde da ikke med meg mer enn tre hunder på tur? Da den kom litt nærmere så så jeg at det faktisk var en stor elg! Hundene stusset litt og kikket på meg. De var ikke helt sikre på om dem skulle stå helt rolig eller løpe etter dette store dyret. Når det var som nærmest så var det nok ikke mer enn 30-40 meter unna oss. Da det forsvant ned mot veien opp mot gården så løp dem etter i lett jogging. De ble straks modigere når dyret var på vei fra oss isteden for mot oss. Elgen var sikkert blitt uroet når vi gikk veien gjennom skauen på oversiden av jordet, så når vi kom rundt så møtte vi den. Kanskje den allerede hadde lagt seg til kvelds...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...