lørdag 3. desember 2011

21. dager igjen...

Så tennes tusen julelys... julegrana har blitt tent midt på plenen og adventstaken har kommet fram fra kjelleren. Nå blir det fylte boller med vaniljeis til dessert. Man må kose seg i jula...


Andre helga i advent og jula nærmer seg atter en gang. Spørs om vi får ta en svenske tur før jul for å handle noen julegaver i år tror jeg.


Valpenes første biltur gikk over all forventning. Noen hadde jo kjørt bil en gang tidligere ettersom noen av dem ble født på jobben. Det var nesten ikke en eneste lyd å høre fra dem i det heletatt. Det var ett par stykker bare som peip litt noen ganger. På veien hjem så sov alle sammen.


Når jeg og Merethe kjørte oppover så vi at det var hvitt rundt om i toppene, så når vi kom opp til Øvre Kollsjø'n så var det jammen litt snø som valpene kunne få utforske.


Her var det mange spennende nye lukter som vi ikke har kjent før. Ingen av dem var skeptiske når jeg lempet dem ut av bilen. De tuslet i hver sin retning for å utforske det kalde hvite på bakken.


Ingen av de andre hundene var med på turen, så valpene var helt på egenhånd i dag. Ingen av dem var opptatt av hvor jeg og Merethe gikk.


Her var det jamme høyt ned, kan jeg hoppe her tro?


Ikke alle steder som var like enkle å komme fram, men fram skal vi!


Etter en stund dro vi hjemover igjen. Da var valpene trøtte og slitne, sovnet med engang og sov helt hjem.


Nå har jakkene vi bestilte kommet. Knallfine og gode å ha på seg. Jeg og Merethe har en vær i forskjellig størrelse. De er forholdsvis store i størrelsen, så jeg kunne nok hatt M som Merethe kjøpte. Kjøp deg en du også da vel...


Det er ei som er litt stolt over å få lov til å beholde den valpen hun var jordmor for på veien hjem fra jobben. Hun skal hete Tessy og blir nok rimelig bortskjemt kan jeg tro. Må nok lure henne med på torsdagstreningne for å få sosialisert henne litt etterhvert. Gleder meg til over jul, da de starter opp igjen.


Vi har både tisper og hanner ledige. I morgen kommer det noen for å se på valp igjen. Blir spennende å se om dem faller for en liten søtnos også.


Sognafarets For Your Eyes Only "Tessy"


Mounty, Malin, Ada og Lady på skautur på ettermiddagen. Rare årstider vi har for tiden. Mange varmegrader og lett yr i desember. I går kveld når jeg var på tur med hundene så var det nesten 7 kuldegrader og stjerneklart, i dag tidlig regnet det skikkekig.  Patran har vært på badebbursdag i Ringeriksbadet i dag. Ei hadde kuttet seg på trappa i bassenget og i det varme lille bassenget hadde noen bersjet, så det ble stengt. Trivlig i sånne fellesbad gitt...


Mounty


Mens valpene ventet på å bli tatt bilde av i dag for det er da andre søndag i advent i morgen, så leiket de på rommet til Merethe. Her er det sokken til Merethe som får gjennomgå skikkelig.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...