onsdag 18. januar 2012

Tessy alene


I kveld dro den siste av agentene til sitt nye hjem for selvstendig oppdrag og Tessy er på egenhånd. Det virker ikke som hun savner sine søsken nevneverdig. Siden jeg hadde fri fra jobben i dag så hadde jeg fult program. Pappa ble med for å hente flis hos Kios til hønene. Så fikk dem reint hos seg. Når Patran var ferdig på skolen dro vi til Hønefoss for å bytte jakka hennes. Glidelåsen bare sprakk opp og det er ikke særlig hensiktsmessig når en baser i snøen. Siden skiutstyret var et hakk for lite brukte jeg gavekortet jeg vant på Gå konkurransen på jobben i høst. Så med nyinnkjøpt utstyr  så var det bare å være med ut for å teste det etter middag. Vi går langt opp i skauen og aker i full fart ned igjen på jordet. Jeg bremser nå litt jeg da, men det er mer enn hun gjør. Hundene storkoser seg når de må lange ut for å holde følge nedover lia. Ada er ikke med lenger på slike turer. Forrige gangen hun var med på ski så bli hun fryktelig stiv etterpå, så hun får lov å være gammel dame og kose seg ved vedovnen.


I natt skal hun ligge i bur på rommet til Merethe. Det kan bli spennende, kanskje hun havner ut i valpebingen igjen før jeg står opp i morgen tidlig... Får se om jeg tar henne med på jobb eller ei, for hun har jo selskap av Ada inne om dagen. I morgen halv sju er det trening på Nedmarken igjen. Da kommer Mali og Happy også. Det gleder jeg meg til.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...