torsdag 19. januar 2012

Tessy på jobb i dag...


Siden broren dro i går kveld så lå hun på rommet til Merethe i natt i eget bur. Akkurat det var verdens undergang en times tid. I dag tidlig slapp jeg henne ut med de andre hundene og hun fikk spise frokost som "stor jente". Det var egentlig mest spennende å prøve å sjekke ut hva de andre hadde i matskålene sine enn å spise fra sin egen. Men etter ett par advarende knurringer så tok hun tegninga. Hun har et skikkelig hakk i snuta etter sist hun ikke helt tok tegninga, så det er godt å se at hun lærer.


Et par tissepauser så var hun alene på kontoret mens jeg spiste lunsj, da fikk hun maten sin også. Når vi var ferdig spist så gikk vi vår vanlige tur rundt kvartalet. Det er godt å få litt frisk luft om dagen når en sitter helt rolig ved datan hele dagen. Når vi kom innigjen sovnet hun som en stein og sov nesten helt til vi skulle dra hjem igjen. Runden rundt kvartalet gikk usedvanlig bra til at hun ikke har hatt bånd på seg noe mer enn ett par ganger tidligere. Det var litt skummelt med alle lastebilene til å begynne med, men det gikk seg fort til.

Siden det er torsdag hadde jeg tenkt meg til Nedmarken for å trene i dag, men når middagen var spist og gradestokken viste -12 så fristet det ikke mye. Tessy hadde egentlig fått nok sosialisering i og med at det var første dag på jobb i dag. Jeg ringte til Kristine og vi ble enige om å møtes på Krøderen isteden. Kristin og Mali ble med også, så gjett om Tessy ble glad for gjensynet! Happy ble også biti litt i ørene og de to små koset seg i snøen. Da rakk jeg hjem til Berserk på Tv-Norge i kveld også. Det er i mange deler, så jeg har misstanke om at det tar noen uker før jeg havner på Nedmarken igjen. Absolutt verd å få med seg synes jeg. De badet med bjørner noen meter unna seg, stupte etter laks for å få middag. Mye omdiskutert om de skulle vise dokumentaren på tv, men jeg var ikke i tvil. Det hedrer de omkomne og vi får dele gledene deres fram mot målet for reisen, som fikk et tragisk utfall.

Apropo serier, så er det en til som er verdt å få med seg på Tv2 på tirsdager. Big C. Helt hverdagslig dame som får kreftdiagnosen og stipelert et par år igjen å leve. Det unormale er at hun faktisk ikke forteller det til noen at hun er dødssyk. Hun tar faktisk grep om livet sitt og handler litt irasjonelt for enkelte som ikke skjønner noen verdens ting, men for oss som ser på så er det logisk. Vi forstår tanken bak handlingen.

Happy ble med tilbake hit, så hundene slapp å få tur i kveld. Når hun kommer så er det full aktivisering av hele flokken. Først kommer Ada inn igjen, så er det Malin. Mounty og Lady holder ut til the bitter end. De stakk såvidt snuta innom i stua for å varme seg før det bar utigjen. Happy hadde ikke klipte poter så hun hadde med seg hele "diplomisfabrikken" innigjen. Så jeg får fram med saksa i morgen etter jobb før det er ut på ski.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...