torsdag 29. mars 2012

Ada hos dyrlegen


Sognafarets Ada the Queen of Flats 9,5 år gammel.

Jeg har vært litt bekymret for disse småkulene som har dukket opp på henne i vinter. I det siste har hun fått noen i magen også og hun har lagt på seg bemerkelselverdig mye på kort tid. Med tjuvparringen med Mounty tidlig i løpetiden i bakhodet, så var det vel to ting som jeg hadde i tankene i det siste. Enten så har det blitt valper eller så har hun fått svulster i magen.

I dag fikk jeg time hos dyrlegen. For etter kontakt med NKK for mulighet for registrering av kullet hos dem når tispa er over 8 år, så må man egentlig søke i forkant av parring. Siden dette var en tjuvparring med Mounty, så måtte jeg ha en helseattest på tispa som jeg sendte inn sammen med en søknad for å vurdere situasjonen. Jeg fikk ikke blankt avslag med en gang i allefall, så da er det jo håp i allefall. Ada har gitt brune valper tidligere og Mounty har brun mor, så det kan komme både svarte og brune i dette kullet også.

Dyrlegen hadde ingen invendinger mot valpekullet helsemessig. Ingen anmerkninger i det hele tatt på skjemaet. Hun kjente på kulene og trodde dem bare var vanlige fettkuler som hunder får med alderen. Etter at snøen har forsvunnet og varmen har kommet så er Ada i full fart igjen. Nå er det slutt på å dilte i beina mine når vi er på tur. Både hun og Lady holdt god fart mellom buskene i skauen. Santo har begynt så vidt å løfte på beinet når han skal tisse. I skauen er dette litt problematisk, for det er ikke alltid like enkelt å stå på tre bein på ujevnt underlag.

Etter jobb i dag var vi på en skaurunde som valpene ikke har vært med på tidligere. Da løp dem som bare det, så nå er dem ganske slitne alle sammen. Blir nok en rolig kveld her. Nå er det bare jobb i morgen så har jeg fri i over en uke. Det skal bli godt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...