fredag 16. mars 2012

Back to base...

Agent tilbake for nytt oppdrag...


Hallo, jeg er slett ikke så aller verst å se på vel?  Nå har jeg vært tilbake for trening til nytt oppdrag et helt døgn. Jeg tok bitte litt av da jeg skjønte jeg var tilbake til basen, men jeg hadde glemt at det var noen regler og forholde seg til her. Men det går seg vel til regner jeg med. Det ble en liten runde i skauen i går kveld for å få løpt fra meg sammen med alle de andre. Jeg holdt følge jeg!


Jeg hørte rykter om litt klipping av ører i morgen. Da MÅ jeg vise fram båndferdighetene mine også, for alt skal sjekkes ut før jeg får et nytt oppdrag. Jeg for min del kunne tenke meg å være her hele tiden jeg, for søsteren min får jo være her.


Gamle ferdigheter var ikke glemt og jeg tok helt av en stund. Da ble vi kastet ut begge to med beskjed om at sånt var ikke lov inne. Jeg ble kanskje bitte litt ivrig for jeg fikk kjempe kjeft av mamma Malin også. Det var ikke noe å kimse av, da ble jeg rimelig ydmyk og flat en bitte liten stund.


Men så ble det kvelden og det ble noe de kalte leggetid og da skulle jeg ligge i bur av alle ting! Det er da ikke jeg vant til. Sjefen prøvde å putte meg i bur ved siden av mamma, men da bare bjeffet jeg. Ikke noe gøy å ligge der alene da, selv om jeg kunne ligge helt intill mamma. Sjefen ble litt myk da, siden hun skulle tidlig opp på jobb i dag. Så jeg og sjefen ingikk et kompromiss, jeg havnet i bur sammen med Agent Tessy. Kjempekult tenkte jeg, men jammen så ville hun sove hun også. man skulle visst sove i sånne bur og ikke leike! Hæææ nå som vi hadde det sååååå gøy da!


Jeg fikk kjempekjeft når jeg prøvde meg på leik i buret. Tessy var ikke interessert i å leike og jeg fikk passet mitt ettertrykkelig påskrevet. Jeg prøvde meg en gang til, men hun var helt urokkelig... Vi skulle sove. Så da var det bare å sove da.

Mounty er litt tøff da, noen ganger får vi lurt han med på leiken vår. Men han vet at det ikke er lov å leike inne, så da må vi gå ut. Vi løper og biter han i ørene når vi er i skauen og på jordet. Han blir med på det meste, men blir fortere lei enn Tessy. I dag da sjefen var på jobb var jeg og Tessy i egen  hundegård med varmt hus. Midt på dagen kom nabo'n og foret oss akkurat som da vi var bitte små agenter i valpekassa. Jeg ble så glad at jeg hoppet og spratt for å få kos som i "gamledager". Da sjefen kom hjem fra jobb kom Merethe for å ta inn matskålene våre så vi kunne få mer mat. Da ble jeg så overlykkelig at jeg satte to kjempe stempler midt på magen hennes... litt uheldig for henne at hun hadde hvit genser da. Kanskje hun har på seg noe mer hundevennlig i morgen?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...