mandag 16. april 2012

Et døgn med valper


Hører grynting og knurking fra valpekassa på kjøkkenet. Det er så trivelige lyder i hverdagen. Hadde en ikke hatt jobb så kunne jeg tenkt meg å hatt valper hele året. Da storkoser jeg meg. Bare sitte ved valpekassa og stryke dem over trill runde mager som er stapp fulle av melk. Lady er en god mor som ligger mange timer i kassa om gangen. Mamma er borte her og slipper både henne og Ada ut et par ganger om dagen så de skal få kommet seg på do. Neste onsdag er dagen til Ada så da får hun være med på jobb så jeg har litt oversikt over henne også.


Ikke så stor forskjell på valpene, men det forrandrer seg etterhvert. Stor sett så er det noen som ligger stand bye ved puppen og andre som spiser til de ikke er sultene lenger og gir seg med det.


Noen dager til med villing blir det. Må få igang melkeproduksjonen og opp med vekta hennes. Hun var så aktiv under drektigheten og hadde forholdsvis liten matlyst, så hun ble ganske slunkin.


I går kveld sendte jeg ut en mail for å sjekke ut hvor mange av de jeg hadde på liste var aktuelle valpekjøpere fortsatt. I løpet av dagen har jeg fått tilbakemeldinger og det viser seg at det er 2 leverbrune hanner og 3 svarte hanner og 1 svart tispe som er ledig fra dette kullet. Levering ca 14. juni 2012. Erfaringsmessig så er det stor forskjell på alle som viser interesse nesten før valpene er laget til de aktuelle kjøperene når valpene er født. Men når det nærmer seg levering er det kjøpere til de fleste av dem regner jeg med. Det er ikke så mange valper på valpelista i vår, så da er det håp.


Merethe hadde bakt en knallgod klippekrans på skolen i dag. Da har jeg virkelig noe å kose meg med sammen med 71 grader nord i kveld. Gjerbakst og melk, det er godt det!


Det er flere enn meg som liker å kose meg med mat, men selv ikke jeg dytter munnen såååååå full som denne her. Etter middag ble Lady med på tur i skauen. Hun løp hjem litt tidligere enn vi andre, men det ble en god tur på henne avlike vel. Hun som er vant til å være høyt og lavt hele dagen, for å ligge pal mange timer er nok litt av en overgang for henne. Synes hun er imponerende flink jeg til å være så rastløs som henne.

Kjempekoselig at flere av dere sender meg bilder og en liten hilsen fra hundelivet deres. Håper det er mange som har satt av dagen 6. mai til valpetreffet. Nå skal jeg bare jobbe i morgen, så kan jeg kose meg en hel dag i valpekassa igjen...


På jobb i dag hadde vi besøk av en haug med direktører fra det danske consernet jeg jobber i. De skulle komme med fly og bli hentet på Gardermoen på formiddagen. På morgnen var jeg på do, der er det et bitte lite fellesrom før det er to dører til jente og gutte doene. Så når en står der og vasker fingre så må man passe seg når en hører at det er flere som skal inn. Ellers får en døra på seg. Da jeg var ferdig så var det noen som tok i dørklinka og skulle inn, jeg flyttet meg så jeg ikke fikk døra på meg og i det samme jeg snur meg så sier jeg BØØ. Jeg ble litt paff for det var en fremmed mann i døra og ikke en av "oss". Han tok det med fatning og lo godt. Da jeg kom ut så fant jeg ut at direktørene hadde ankommet tidligere enn det som sto i kalenderen på dataen... jeg hadde skremt en av conserndirektørene.... Ja ja, godt en ikke tar ting så tungt.

Da jeg fortalte det under middagen når jeg kom hjem ristet bare Leif på hodet og lurte på hvor gammel jeg egentlig var. Naj, en er da ikke eldre enn en føler seg, og i ettertid så var det litt gøy da.


1 kommentar:

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...