onsdag 18. april 2012

Kyllingprosjekt


Lady er en god mor for mine små juveler. I går ble det tinget en hann til så nå er det ikke så mange ledigen igjen. Trolig blir tispa borte i løpet av kort tid også hørte jeg rykter om i går kveld. Noen løse tråder som må festes før alt er i boks der.


Koselig at det ikke bare er meg som liker kyllinger. I Nittedal er det en 3. klasse som skal ha prosjektet "Pål sine Høner" Problemet var egentlig både Pål og hønene, men jeg lånte bort både egg og rugemaskin så de får gjennomført prosjektet sitt. Kjersti kom og hentet bur og resten av utstyret. Tipper det er noen kjempespente unger som bidrar når de skal rigge til alt utstyret i klasserommet!


Kose seg med mamman sin!


I dag fikk jeg beskjed om at bilen min var ferdig på verksted, så når jeg skal hente Patran på skolen så får vi vel dra nedover og hente den. Skal bli godt og få igjen sin egen bil, når en har kjørt Safira en uke. Da får Merethe øvelsekjøre igjen, for snart er det på tide med kjøretimer og teorikurs. Tenk at veslejenta har blitt så stor! Hvor har den tiden blitt av?


I går var Lady med på hele turen uten å snike seg føre nedigjen. Hun synes det er godt og lufte seg litt etter en dag i valpekassa. Hadde El-kontrollør på besøk i går og hadde ikke feil på det elektriske i huset. Blodsportreningen ble utsatt, for på morgnen snødde det. Nei når en skal starte er det greit at det er sånn nogenlunde bra vær så de fanger opp vitringen fra bakken. Må gjøre det litt enkelt for Mounty til å begynne med, slik at han synes det er gøy.


Rettsaken som pågår følger jeg ikke noe vesentlig med på. Har lest litt nettaviser, men mye av det blir liksom litt for dumt. Han har jo en utrolig virkelighetsoppfatning, og mange med han virker det som etter mediaoppslag. Mange blir krittisert og jeg synes det skal være lov å kritisere folk i posisjoner som en mener ikke har opptrått som dem burte. Ja dette er unikt fra resten av verden, men når en er i en posisjon så både forventer og krever jeg mer av personer enn om de hadde vært "mann i gata". En yrkesposisjon gir deg goder som ingen andre har, da må det faktisk kreves av deg at du yter mer enn de som ikke er i en slik posisjon. Utsagn som at de er da bare mennesker, ja det er de, men mennesker er det for all del STOR forskjell på!!! Adrian Pracon er en som både viste mot, og ikke minst objektivitet når han blir intervjuet i etterkant. Det er en jeg respekterer. Eskil Pedersen kan dem få billig av meg. Men når alt kommer til alt så er gjort gjort og spist er spist. Ikke er jeg sosialist heller, men meninger om ting kan jeg ha!


I dag snør det igjen, så da følger jeg fristelsen med å være inne og fyre i ovnen. Tilbringer timer ved valpekassa, så får de store få langtur i ettermiddag. Har ikke stort behov for å ut i snøvær i april jeg altså. Det er snart mai! I fjor så hadde vi knallvær i påsken og etterpå regnet det til snøen kom for avløsning. Jeg vil ikke ha en slik sommer en gang til!!!


Ørene til valpene er fremdeles tette, men når Lady kommer opp i kassa så lukter dem mat og vokner til live.

* *
Liten filmsnutt i dag tidlig...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...