tirsdag 3. april 2012

Stille morgen


GOD PÅSKE

Dette er fjorårets kyllingklekking, iløpet av uka kommer årets kyllinger til verden. Så får vi se hvor mange det blir...



I dag var det en fredlig morgen i motsetning til i går. Leif dro på jobb og jeg hadde fri, men voknet av at Santo piper i buret sitt. Han er en skikkelig morgenfugl. Klart når han er vant til å stå opp kl 6 i uka, så skal det litt til å skjønne at det går ann å sove lenger i helgene. Forhåpentligvis skjønner han det etter hvert, for i dag ble kl nesten 8. Når jeg kom ned i går så sto ytterdøren åpen og Ada og Lady var ute på egenhånd. Jeg lukker ikke burdøra til Lady lenger om hun skulle ha behov for å røre litt på seg nå som valpene nærmer seg. Ergo så lukket hun opp ytterdøra for å lufte seg skikkelig. Det var jo kuldegrader, så det var rimelig kaldt når jeg kom ned. Den hadde nok stått på vidt gap en god stund ja!



Men jo tidligere en kommer seg opp om morgnen jo mer får en ut av dagen. Lang skautur før skyene og vindvære satte inn for alvor. Patran og jeg dro til Hønefoss med valpene for litt sosialisering før overlevering. Litt skeptiske til alle bilene, men folkene var bare helt topp. Pappa hjalp meg med å lage en valpekasse til, iogmed at det bare er vel en uke mellom kullene så er det greit med hver sin valpekasse.



Siden det fortsatt er vindstille og nesten helt blå himmel så får jeg komme meg ut med hunder og fotoapparat i dag tror jeg...

1 kommentar:

  1. Önskar er en trevlig PÅSK och lycka till med alla valpningar!
    Helena.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...