mandag 7. mai 2012

Trening med Norske Redingshunder

I Sognafarets Bykull er det to stykker som trener aktivt med Norske Redningshunder.


Sognafarets Rugged Guy in Dakar "Athos" på NRH trening september 2011 foto Ann-Kristin Venner


Sognafarets Eye Stone in Vienna "Tira" har trenet med i hele vinter og søkt Lavinesøk, nå er det sporsøk som er i skuddet. Det er så morsomt når "valpene mine" blir brukt til noe mer enn selskapsvenn på fotturer. Begge hundene får høre at de er naturtalenter, så nå er det bare å krysse fingrene for at dem klarer å stå løpet ut og blir godkjent ettersøkshunder begge to. Det er da jeg får dårlig samvittighet for at jeg ikke konkurrerer mer med mine hunder, ikke bare trener. Men jeg får komme sterkere tilbake når jeg er ferdig med unger som trenger oppfølging.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...