onsdag 20. juni 2012

Nedre Kollsjø'n



På morgnen hadde jeg time til de to prinsessene hos dyrlegen, alt var bra med begge to. De fikk sine vaksiner og ble ID merket. Patran var med som bærehjelp, så det var ikke noen problemer.



Før vi dro hjem igjen handlet vi bitte litt og jammen kjørte vi ikke bilen gjennom vaskeautomat. Det var ikke en lyd fra jenten, så litt uvante lyder var ikke noe problem.



Prøvde oss en tur nede i elva med de store hundene, men da gikk sola bort og det ble skikkelig uggint med kaldt elvevann som sprutet. Så det var bare å gå opp igjen finne seg litt mer klær og gjøre noe fornuftig. Når vi kom hjem vasket vi bilen inni også, så den ble riktig så fin.


På ettermiddagen ble det en sosialiseringstur til Nedre Kollsjø'n med alle hundene. Valpene satt forran ved beina til Patran, så var de store bak. Det er godt å ha med bestemor på tur, da blir det litt melk, så de små ikke blir så tørste av all leikinga i skauen.


De store storkoset seg i dag. Det var ikke så aller verst bade vann heller, så det gikk ann å vasse.


Valpene fulgte ivrig med når de store stormet ut i vannet.


Litt etter litt så prøvde både den ene og den andre seg ut i vannet.


Det var ti dryppende våte hunder vi fikk med nedigjen i bilen, så den var nå rein en times tid eller så  idet minste...


Minste prinsessa er ingen sinke hun heller.


Slapper av litt mellom slaga...


Ligger for å varme seg på jakka til Patran etter badet.


Ingen som ser meg når jeg gjemmer meg i lyngen her...


Gikk helt hit på egenhånd jeg da...


Korteste veien tilbake til meg var å svømme!


Gøy å plage Mouny litt.


Mounty hadde stort sett en valp eller to i helene hele tiden.


Tromsøprinsessa


Går det ann å få seg en sup i fart eller...


Det var flere av valpene som prøvde seg på en svømmetur iløpet av tiden vi var der.


Alle konglene måtte sjekkes ut.


Den vil jeg ha med hjem!


Full fart!


Så bar det hjemmover igjen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...