onsdag 22. august 2012

Full overhalling

Manikyr & Pedikyr



I går kveld var det full overhalling her! Jeg fikk både klippet klør og pelsen på potene. Må begynne shinningen til utstillingen som er om noen få uker bare. Gruer meg litt, men vi trener innimellom på å stå på bord, så det går nok greit... I går kveld våknet jeg når jeg lå på sofaen av at sjefen kilte meg mellom potene. Men nei da, hun klippet pelsen min mellom tredepotene. Hun hadde tenkt å klippe klør, men det var så mye pels at hun så ikke noen klør, bare kjente dem langt der inne i pelshaugen. Jeg synes jeg ble riktig så fin jeg da! På formiddagen i dag så fant sjefen ut at det var på tide å innføre klippemaskinen nærmere ørene mine. Jeg har jo hørt denne summinga rundt meg tidligere, men aldri helt intill øret mitt. Sjefen var ikke helt forberedt på at jeg skulle hive meg rundt den veien, så jeg fikk et pent lite hakk i nakken! Tenk deg det, sjefen klippet meg midt i nakken rett før en utstilling. Phu da skal vi sikkert ikke dit tenkte jeg, for jeg kan jo ikke vinne noen skjønnhetskonkurranse med hakk i nakken vel? 

Jeg burde snart ha lært meg det, at sjefen har stort sett en løsning på ALT. Enkelte er visst løsningsrettede mennesker... hørt slikt. Effileringssaksa kom fram og jeg fikk stusset pelsen fra toppen av hodet og nedover nakken, så nå kan ingen se at jeg har hatt en første klipp bommert. Sjefen snakket om at jeg skulle bli holdt litt av Merethe når hun kom hjem fra skolen, slik at vi i det minste fikk klippet ett øre i dag og kanskje ett i morgen. Godt jeg bare har to ører da, ellers hadde vi jobbet hele uka med øreklipping.


Sekretæren koser seg i lunsjen, husker når jeg var så liten at jeg var med på jobb... men nå er jeg bare utålmodig om jeg må være så lenge på ett kontor. Jeg trenger ikke sove sååååå mye lenger veit du. Nå koser jeg meg i egen hundegård med mating midt på dagen og en liten slækkings i hundehuset etterpå. Så er jeg i hundre når ungene kommer hjem fra skolen.


Mina sover godt når hun tror hun fortsatt har alle søsknene sine rundt seg når hun sover. 

1 kommentar:

  1. Arrrrghhh...den derre klippingen! Eg ska visst dusje no, og gjøre det samme som deg i morgen :-( Slaven min stusser meg ca 1 gang i mnd så eg ikkje blir overgrodd og alltid ser smashing ut. Overgrodde kåkkare ser kanskje litt rare ut ja :P Mhmmm...den derre klippemaskinen bråker og e ekkel. Eg husker eg måtte hilse på an då eg va 3 mnd, for å venne meg te an. Hater an fortsatt....!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...