lørdag 27. oktober 2012

Mounty på tur


Man merker at det er mer og mer høst, snart er det helt mørkt når en kommer hjem fra jobb. Det er iallefall helt mørkt når en har spist middag og slappet av bitte litt. Godt en er kjent i skauen så en finner fram uten for mye lys. Da er det godt med helger hvor man kan ta lange turer mens sola skinner.


Snart er sola borte hos oss, sånn er det å bo på måsasia av dalen. Men vi har sola lenger om kvelden på sommeren. Det teller mer synes jeg.


Litt rart å være helt alene en lørdagskvel, det tror jeg ikke har skjedd før. De største ungene er på kjærestebesøk, minstemann er på Halloween party hos bestemor i Hønefoss og Leif jobber. Hundene har jo fått lang tur og ligger strøkne og snorker, så da er det vel bare å kose seg i sofakroken med en bra Viaplay film på tv'n tenker jeg.


Lady, Ada og Malin. 

Jeg har kjøpt meg ny kalender for neste år, for terminlista er lagt ut. Koselig å planlegge hva man skal neste år. Likte ikke helt all denne omrokkeringen som NKK har gjort på utstillingene sine. Mounty skal få noen uteutstillinger til neste år, Tessy noen sosialiseringsutstillinger, mens det er Ronja som skal prioriteres. Både hun og jeg trenger trening på å vise henne fram. Jeg er ikke vant til å holde i hunden på utstilling, så det blir nok en overgang. Men hun er så snill og medgjørlig, så jeg håper vi klarer oss greit.


Mor og datter blir bare mer og mer like.


Når det er kaldt så blir vannet stivt, da koser dem seg med å dra store flak opp på land og tygge dem til småbiter.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...