søndag 13. januar 2013

Valpesjuk


Jeg kan ikke noe for det, men noe av det aller beste jeg veit er å kunne sitte ved siden av valpekassa og kose meg med små pelsnurk som snuser ivrig rundt etter mammas pupp. Nei jeg har ikke byttet rase og jeg skal ikke ha valp, men når noen jeg kjenner har valpekull er det fristende å komme på besøk. Alaska Husky fra Team Sørlie er hos Trine Lise for valping. Samme mamman som fikk kull når jeg hadde agentene. I dag var jeg der alene og storkoste meg med vel tre uker gamle valper. 


Sussand fikk 10 valper og er en god mor som knapt er ute av valpekassa. 


Mamma er god å ha i nørheten...


Skal jeg hviske deg noe...?


Sussand er reinslig av seg og ser til at valpekassa er helt rein hele tiden.


Bare å vente til mamma setter seg ned igjen for å få mer melk.


Den lyse til venstre satt lenge på armen min og koset seg. Blir nok ikke så veldig lenge til jeg tar en tur til for å hilse på denne gjengen her. 


Ved første øyekast så kulle veldig javnt ut, men når Sussand var ute for å tisse litt så var de ganske forskjellige ja. Blir litt lurt av sjateringene i pelsen også. Jeg er jo vant til ensfargede valper, så det skal bli litt spennede med mitt første cockerkull. Kanskje det blir noen sjaterte da...


Alle kull har et sjefsemne, her virker det som det er en som har mye på hjertet.


Så var mamma på plass igjen, så da er det førstemann til mølla for å sikre seg en av de åtte puppene.


Roen senker seg over kassa og ivrig smatting er eneste lyden som høres.


For de som ikke fikk noe pupp i denne omgangen så er der bare å vente tålmodig til de andre blir ferdige.


Kan jo sove litt i mellomtiden...


Tusen takk for titten Trine Lise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...