søndag 24. februar 2013

Da drar jeg!

Jeg har vært så heldig å få lov til å være med Merethe på vinterferie til Fredrik noen dager. 


Men sånne ungdommer er så trege å få opp om morgnen, så mamsen og pelsdottene tok oss en skitur på formiddagen. Ski er kjempe gøy, da får en virkelig løpe veldig fort. Nå er det blitt så mildt at jeg ikke behøver genser på meg, men da kan jeg ikke gå ut i løssnøen for da lager jeg snøballer sier mamsen.


Siste nytt her er at mamsen har hentet Happy som bor i Eggedal til vanlig. Å gjett om hun var blitt tykk siden sist hun var her. Snart kommer det mange små pelsdotter som bor inne i magen hennes sier mamsen. Da skal hun bo på kjøkkenet med valpekassa si. Det kan bli spennende, bare dem ikke tar maten min. Men da kan ikke jeg spise på kjøkkenet lenger sa mamsen. Hæææ? får jeg ikke mat så lenge Happy er her med de små pelsdottene sine? Nei nå må mamsen roe seg!


Noen ganger løper jeg fortere enn mamsen går på ski.


Etter lange skiturer så koser vi oss med appelsin i solveggen. Da får jeg sitte på fanget og kose meg!


Tessy lurte på om hun kunne få smake også...


Når Patran finner fram fotballen da bare må jeg være med. De andre pelsdottene er ikke så interessert, men jeg løper mellom beina på dem for å få tak i ballen.


Ballen er ikke så god å få med seg, for den er for stor til å bære med seg i munnen.


Da blir det litt bråstopp innimellom.


Men da er det bare å fortsette!


Da tar jeg en Backham, så blir det MÅL!!!


Etterpå så får jeg ligge på fanget til mamsen og sove! Det er godt når en er bitte litt sliten etter en lang skitur.


Vi koser oss skikkelig vi altså, ikke noe småkosing her nei!


MMMMmmmmmmmm tipper du er bitte litt missunlig?


Så det ikke skulle bli så kaldt for oss pelsdotter å ligge på bakken da mamsen og Patran solet seg så lukket mamsen opp bilen. Da ville Patran kose seg også. Jeg sovnet for det var så godt å ligge der med tepper og bli holdt rundt.


Dommeren i helga da som sa at jeg hadde kort seg lengde. Han vet vel ikke helt hvor lange bein en cocker har han vel?


Ha en trivelig vinterferie alle venner, nå er det avreise til Hole Hotell med Merethe! Så høres vi når jeg er tilbake, om jeg da ikke får Merethe til å sende noen bilder til mamsen da, så du får se hvordan jeg har det!

4 kommentarer:

  1. Här hittade vi en ny härlig blogg!
    Underbara bildet! Vi njuter!
    Kram
    Melody med matte

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk ;) Jeg har begynt å følge med hos dere også ...

      Slett
  2. Go vinterferie Ronja! Du får det sikkert helt knall, og pisk han derre tenåringen ut av sengen. Sove kan de gjøre når de blir gammal ;-)

    SvarSlett
  3. Det var mamsen som sa jeg måtte være litt snill siden de hadde stått opp kl 5 for å være med meg på utstilling dagen før ;) Men jeg var skikkelig klar for å vekke dem jeg altså!!!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...