lørdag 9. mars 2013

Jeg og mamsen på kurs


Mamsen måtte trene hun også i dag altså! Det var ikke bar jeg som måtte slite! Siden mamsen ikke hadde brukt sånn klikker på meg eller trenet noe særlig vesentlig med meg, så ble det mye nytt i dag. Jeg var litt gira på morgnen da, for mamsen hadde jo sagt at vi skulle på kurs i dag. Ikke sånt valpekurs som alle valper tar heller, men skikkelig voksen kurs! Jeg var den aller yngste på kurset, og alle de andre hadde vært med på mange treninger tidligere. De hadde danset freestyle tidligere også, men det var ikke alle. 


Siden verken jeg eller mamsen hadde drevet med klikker eller target trening tidliger så tok instruktøren meg og lærte meg poenget mens mamsen så på. Hun stakk ut hånda og når jeg snuste på den så klikket det og jeg fikk godbit! Stilig. Mat det skjønner jeg, for mamsen var kip på frokosten i dag. 


På kurset møtte mamsen ei som hadde kjøpt valp av henne for mange år siden. Nero var like stor og tøff som Mountyen min nesten. Han var kjempeflink i allefall!


Men det var ikke bare trening så mamsen skulle sitte på rumpa altså. Vi drev med mye spennende i dag som jeg og mamsen skal trene videre på!


Jeg ble skikkelig flink til sånn slalåm mellom beina til mamsen altså, da ble det mange godbiter på meg. Men mamsen syntes det var litt vanskelig å holde styr på meg, klikker, godbiter og flytte beina passe langt. 


Når det var den andre gruppa som skulle vise seg fram måtte jeg sitte i buret mitt og hvile. Der hadde jeg vann og teppet mitt, så jeg kunne sove litt når mamsen og de andre var i et annet rom for å ha litt teori innimellom. 


God natt alle sammen, nå skal jeg lade opp til en ny kursdag i morgen!

1 kommentar:

  1. Det der så skikkelig gøy ut. Eg liker sånn trening som det der, men eg har kun vært med i regi av spanielklubben. Då e det litt begrenset kor mye det blir. Du blir jo den dronningen du..utstilling og agility ;-)

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...