torsdag 21. mars 2013

Store undre


Bare kort innpå for å fortelle at nå har valpene fått små sprekker i øynene iløpet av dagen og kvelden. Så i morgen har de åpnet dem ordentlig regner jeg med. Dette bildet er tatt for to dager siden, men bildet i dag viser at de har vokst masse!


Se så små sprekker det er på øynene... gleder meg til i morgen når de har åpnet seg helt. Da kommer det  bilder av hver og en av dem sammen med navneforslagene jeg regner med blir registrerings navnet til valpene.


Tessy får hilse på en av valpene i kveld. De er jo så nysgjerrige på de små nurkene som piper inne på kjøkkenet. Happy slipper fremdeles bare Ronja, Ada og Mounty i nærheten av valpene. De tre andre jentene må pent vente en stund til synes Happy. 


Ni små unike undre!


Når valpen blir lagt tilbake i valpekassa er det full sjekk fra snute til hale.


Valpene har godt sovehjerte, så de sover like herlig om Happy gir dem en full sjekk og rundvask.


Det er alltid en eller annen valpe som ligger og koser seg med puppen, så skal Happy få fred så må hun gå ut av kassa.


Happy blir nok ikke mer bortskjemt her enn hun allerede var hjemmefra, for hun vil ikke ha maten sin om det  ikke er ett eller annet oppå. Ikke så farlig hva det er, bare det er noe annet enn tørrfor. På morgnen når alle skal lage seg frokost og nister så blir det en brødskalk i den ene eller andre enden av brødet. Da får hun den i kassa, men hun får liksom ikke til å spise den før hun har hoppet ut. Når hun er ute, så har hun lært å bjeffe for å få kommet inn igjen. Det gjorde hun ikke når hun kom, men jeg er vant til mine som sier et bjeff eller to når jeg skal lukke opp døra for dem. Happy var nok lei av å vente på å få kommet inn igjen etter tissepauser, så for et par dager siden så bjeffet hun  ett bjeff. Siden jeg stort sett slipper hundene ut på verandaen oppe, så liker dem å sitte å titte ut gjennom rekkverket før de skal inn igjen. Så lukker jeg opp for tidlig så de ikke er ferdige med å titte utover bygda, så ser dem bare dumt på meg når jeg lurer på om de skal inn igjen. Så da har det blitt til at de må si ifra når de skal inn. 

Som regel så får tispene havrevilling oppå maten sin bare til posen er tom, men Happy er snart ferdig med pose nr to. Siden hun ikke er noe særlig matvrak, må man gjøre om på sine prinsipper til tider. Hun er så god mor og ligger mange timer i valpekassa om gangen til hun er sikker på at alle valpene er gode og mette før hun legger seg utenfor kassa. Hun må ha i seg litt ekstra næring for å produsere god feit melk uten å tape for mye vekt selv. Så da skal hun få villing litt til. Men en pose til kjøper jeg ikke. 

1 kommentar:

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...