tirsdag 12. mars 2013

Valpetema? Valgets kval...


Valpene 1 1/2 dag gamle

Valgets kval, hva slags gjeng skal dette her bli da... før valpene er født har jeg stort sett noen temaer jeg kan tenke meg for navn, men når de er født så passer de liksom ikke til det temaet. Denne gangen her så har jeg ingen aning, så når jeg ventet på fødselen på søndag, søkte jeg litt rundt på nettet for å få tiden til å gå. Når jeg spurte Merethe om noen navn så sa hun påske. Påske kylling og Påske egg? Nei du må jo ha noe fancy som du pleier da, var svaret.... Hmmm fancy med påske... nei der er jeg ganske tom gitt. Får nok tenke litt til er jeg redd. Temtation... Armani... Brilliant... Franske gater... eh må vel kanskje kunne uttale navnene også?


Det beste med å komme hjem fra jobben er å sette seg i valpekassa og bare kose seg med mor og barn. Da får middag være middag for en stund. Mamma var litt spent på hvordan Happy taklet at hun skulle være valpepasser når jeg er borte. Men når hun kommer for å titte innom og lufte Happy så er Happy bare lykkelig over besøk. Hun deler gladelig ungene sine med andre og er over skrekken på søndag... Nå ligger hun pal i kassa hele tiden og må nærmest dyttes ut for å få gjort sitt fornødene. I kveld fikk jeg lurt henne med en tur bortover jordet, så hun fikk leet litt på seg. 


I dag sovnet hun med hodet i fanget mitt.


Når Happy var med meg bortover jordet så hadde Patran byttet teppe i valpekassa. Det er ikke så lenge til de begynner å tisse en god del så vi må gå over til aviser. Da er det kjekt at jeg har hamstret litt iløpet av vinteren fra jobben. Aviser får en aldri nok av når en  har valpekull. Det skal være tørt og reint i kassa.


Dårlig erstatning for Happy... men Patran er god og ha til kos!


Det er ikke bare jeg som trives i valpekassa, men noen har bedre plass enn meg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...