torsdag 4. april 2013

Vil du være med på kveldstur?


Se nå begynner det å bli vår hos oss også, vannet renner og grusen i veien begynner å komme fram. Mamsen er ikke fult så glad for det, for jeg blir ganske sølete om dagen.


Derfor går vi alltid nedover veien først så blir vi litt reinere på vei tilbake gjennom skauen. Men snart så er det ikke noe snø igjen så da blir det mange sølete pelsdotter.


Men det er da kjempe gøy å løpe så søla skvetter!


Ekstra gøy er det utenfor veien og nedover på jordet. Der er det jammen ekstra klissete!


Ikke si noe til mamsen da, men jeg bare later som jeg følger noen gode lukter så jeg virkelig får sklidd meg rundt i søla i grøftekanten.


Så ble det bare snø og vi ble straks litt reinere og ikke minst penere påstår mamsen. Siden vi var på lang skitur i går så ville ikke Ada være med på tur i dag. Ada har forresten bursdag i dag. Hele 11 år ble hun.  Jeg sitter helt til venstre ved siden av Lady, Mounty, Tessy, Malin og Happy. Happy har kjempe pupper nå altså. Jeg prøver å snuse litt på dem, men tørr liksom ikke helt, for Happy kan jo hende ikke liker det så veldig. Men det lukter godt av henne da, minner meg om mamma i Sverige!


Mamsen mente at vi kunne sjekke ut om det var masse snø under trærne i skauen i dag, men det var ikke så hardt at jeg kunne gå oppå snøen engang! Da mente mamsen at vi måtte snu, for hun hadde bare joggesko på seg og hadde ikke tenkt å vabbe seg fram ennå. Mamsen er litt kip altså innimellom...


Jeg fikk lov å gå og snoke litt rundt, men det var ganske slitsomt når en datt igjennom for tredje hvert skritt. Blir bedre etterhvert utover nå mente mamsen, for når det er som sølete verst på veien, så holder vi oss i skauen. Vi er skikkelig heldige for der slipper vi å ha bånd, for det er gjerde der. Så vi kan løpe alt vi orker selv om det er sånn båndtvang. Tror mamsen er like glad i båndtvang som papsen er i slips...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...