lørdag 25. mai 2013

Hovedutstillingen i Tønsberg


Spennende å sitte på fanget til mamsen og sjekke ut hvordan andre gjør det. Selv om jeg og mamsen er amatører, så så vi noen som var verre enn oss i dag, 



Da skjønte jeg hva mamsen snakker om når hun synes jeg begynner å bli lurvete! Så ille har ALDRI jeg vært altså, takk for det mamsen. Skal aldri klage mer jeg når du holder på og ikke er helt for nøyd så jeg må stå litt til. Etter den ordentlige utstillingen så hadde dem utstilling for de som ikke egnet seg i ordinær klasse. Mamsen trodde denne skulle stille der, men neide. Den troppet opp i ordentlig klasse. 


Vi hadde med den ene småpelsen i dag, for hun skulle flytte til en familie i Kristiansand. Hun var kjempeflink altså. Satt og kikket litt på livet rundt ringen, så la hun seg til å sove. Når jeg hadde vært inne i ringen så ringte dem og sa at nå hadde de funnet parkeringen. 


Småpelsen venter på nye eiere.

Mamsen og småpelsen gikk bak teltet for å se om de så noe til dem. Etter en stund kom det to småtykke og haltende personer opp mot plassen. Da tenkte mamsen at om det var de to som skulle ha småpelsen så fikk de dra hjem uten! Heldig vis så viste det seg at de fortsatte å gå videre gjennom parken. Familien som dukket opp en stund senere var koselige og de fikk med seg småpelsen hjem!


Dommeren syntes jeg hadde for lite pels til å få rød sløyfe. Kritikken kan du lese på hjemmesiden på linken planer i år. Denne karen her ble utstillingens beste hannhund og bor til daglig på Kennel Rainstorm. Mamsen snakket med mamsen hans og hun syntes jeg slett ikke var så verst. Fint klippet og ordnet var jeg også! Så nå drar jeg og mamsen på utstilling i morgen også og krysser fingre og poter på at vi får noe annet enn en blå sløyfebit da!

1 kommentar:

  1. Hvis eg var dommer hadde du lett vunnet! LETT! Eg e helt enig med den ene kåkkaren der...ikkje fin pels på. Han så ut som en blanding mellom en kåkkar og en puddel. Bra vi har mamser som klipper oss og holder oss fine ;-)

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...