mandag 6. mai 2013

I elva en tur


Tessy, Malin, Ronja og Lady


Elvevannet er for kaldt til å bades i for min del, men hundene storkoser seg når jeg tar dem med i havna nede ved elva. I går var vi på tur og lukket grinda mot utmark, så nå kan de gå løse i skauen med god samvittighet. Kjekt med sånne havner de hadde dyra i i gamledager. 


Tessy


Når en er sånn i skauen så kan man drikke masse vann så en ikke blir tørst av all løpingen.


Når pelsdottene kommer løpende så må jeg passe meg Jeg blir jo så våt når de kommer spurtende så vannspruten står rundt dem. Til og med Ronja har fått opp farten i bekker og pytter.


Mounty


Jeg har bestemt meg for å vente med å bruke Mounty på Lady til høsten. Han er ennå ung og trenger litt mer premieringer på utstilling. Siden jeg har en parring tilgode på Rundskog så har jeg spurt om å få bruke Jostein på Lady isteden på kullet til høsten. Det blir en spennende kombinasjon med veldig liten innavls%. Må helt opp i 6. ledd før det gjør utslag. 


Jostein er en knallfin gutt som allerede har fått CERT til tross for sin unge alder.


Bare hvitveisen har kommet litt lenger nå så det blir litt flere av dem, så blir det noen fine valpebilder tenker jeg.


Alle tok seg en skikkelig dukkert i elva i ettermiddag, men det virket ikke som det var så veldig god badetempratur, for de var fort oppe på land igjen.


Mor og datter. Tessy og Malin


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...