onsdag 1. mai 2013

Kjøretur med valpene til Djupdalsgropa


Best å gjemme seg så ingen kommer å tar barkebiten jeg har fått tak i.


Etter husvasken i dag så var det bilkjøring med valpene. Denne gangen var de helt stille på hele turen. Skal si deg det var overgang fra foregående turer. I går var de ganske stille på vei hjem fra dyrlegen, så det er håp.


Valpene er ganske fokusert på hvor Happy går, men hun vil helst på tur aleine. I går var vi på tur nede ved elva, da fikk ikke Happy være med. Det klaget hun høyt på, så vi hørte henne lang vei. Med melk i puppene og iskaldt vann i elva, så er det best å la være.


Nå er nye plasser helt topp, ingenting er skummelt, bare kjempegøy og må utforskes i alle retninger.


Korrekturlakk er ikke som den var i gamledager. Den er nok blitt betydelig mer miljøvennlig, for i dag oppdaget jeg at det nesten ikke var noe merking igjen på valpene som jeg tok på på tirsdag. Tidligere har jeg  pleid å merke dem en gang i uka omtrent, så nå må jeg nok finne noe annet å merke dem med. Har noe maling som brukes til å merke grisunger med. Får prøve den i morgen tenker jeg.


Her var det mye nye lukter.


Om det er bløtt eller hardt så er farten like stor for å komme fram.


Valpene fant seg stort sett sin egen retning når de oppdaget nye lukter, så de er ikke særlig avhengig av hverandre eller Happy.


Det er ikke mye snø igjen i skauen lenger, men når de finner noe så skal den spises opp.


Happy er litt opptatt av valpene, men hun ser helst at de lar henne være i fred nå. 


Myk korrigering, men valpene prøver seg igjen.


Til slutt legger hun seg ned for å få ha puppene sine ifred.


Under steinen var det morsomt å grave, så når vi skulle hjem igjen så var dem ganske fulle av grus alle sammen.


Tittei, litt dype traktorspor er ingen hindring...


Grå snuter fikk de alle sammen.


Happy godtar mye av valpene, så disse har ikke fått mye korreks i sitt liv.


Når vi kom hjem lå valpene og sov i nesten to timer. Leiter på å løpe rundt som villmenn i skauen og grusen.


Alt må sjekkes ut, særlig hestehoven var spennende å lukte på. Jeg så ingen som smakte på den.


I kveld er det ny markekur og kloklipp på dem, da tar jeg ny merking også i samme slengen. 


Nydelige valper


Hvor ble de andre av da?


Det er ennå 4 hanner som ikke har noe nytt hjem å flytte til, så det er bare å spre budskapet.


Ikke mye skvetne denne gjengen her.


Litt lyng er ingen hindring for små krabater.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...