søndag 30. juni 2013

Sol-sky-sol-sky-sky-sky-sol og mer sky

Ada


Men det regner i allefall ikke... ennå... og det er en helt perfekt temperatur for å gå tur med hundene uansett tid på dagen.


De som skulle se på valp i dag kunne ikke avlikevel, så jeg får kose meg med de tre gutta som er igjen her. Nå begynner de å bli så store at de skulle fått sitt eget navn. Ellers er det ikke så godt å trene innkalling. Kanskje det blir Zorro, Supermann og Lynvingen...?


Så bærer det til skogs sammen med de store hundene. Valpene trenger å få ut litt energi om dagen. I dag er det siste feriedagen min i denne omgangen, så da får jeg gjøre litt ekstra med hundene. Soling av vinterblek hud ble det jo ikke i dag. Skal jeg fortsette å ha så mange valper gående her så må jeg vel revurdere ferieplanene mine seinere i sommer også... 


Rimelig vått i graset fortsatt og jeg har tre par våte joggesko. Det ene paret skal være vantette gortex sko, men det hjelper lite når en plumper i bekken. De tørker utrolig sakte når de er våte inni! Lurer på hvor mange par jeg skulle hatt jeg, for alltid å ha ett tørt par å ha på meg? Langstøvler det er for amatører!


I starten av turen er valpene mer opptatt av de voksne enn i det som er rundt dem, men det varer ikke så lenge.


I dag var det Mounty som var mest grom.


Valpene er gavmilde med utdeling av kyss og sleik.


Men noen ganger blir nok nok selv for Mounty.


Litt press over snuta, så er de snille som lam.


Valper trenger klare konsekvente retningslinjer, om de kommer fra mennesker eller andre hunder.


Fram skal dem om det er den enkleste veien eller ei.


De holder på til de får til det de vil.


For å få litt variasjon gikk vi langs gjerde i dag.


Mounty stopper for å vente når valpene blir for langt etter. De suser og snuser på det meste, så det tar litt lenger tid enn det de voksne bruker.


Slitsomt å løpe så masse, så da må en hvile litt når en er sånn liten tass.


Bekker må sjekkes ekstra nøye!


Gøy med vann!


Sånn er det å ha en retriever...


Håper på litt finere vær så jeg får tatt noen bilder av tørre valper for en gangs skyld.


1 kommentar:

  1. Är så härligt att se hundarnas språk. Man lär sig mycket på att titta på deras miner.
    Det får gärna skina lite sol här faktiskt. Lite tjatigt är det allt med detta regnande.
    kram
    Fia

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...