lørdag 1. juni 2013

Valper i bånd


De fire ledige hannene har blitt riktig så flinke til å gå i bånd. Som regel har jeg og Patran to hver, da går de som om de aldri skulle ha gjort annet.


Siden det var noen på Jomfruøya i dag reiste vi på Dammen på Torevannet isteden. Da fikk valpene prøvd seg på å gå over broer som det fosset vann under. Ikke alle var like begeistret for det til å begynne med, men etterhvert så gikk det seg til.


Litt lokking så kom de løpende.


Når brua var forsert første gang så var det full fart videre.


Belønningen var fri leik i elva.


Det var noe valpene virkelig satte pris på. Jeg for min del vil ha litt varmere vann før jeg legger på svøm.


Valpene følger etter, hakk i hel...


På morgenen var jeg og Patran i Drammen på utstilling med Ronja. Da kom det en regnskur og det var egentlig litt surt og kaldt. Men når vi kom hjem så var det steikende varmt og sol. Både Lady og Ada har dratt igang med løpetid. Lady skal ikke parres nå i og med at jeg fortsatt har 4 ledige hanner fra forrige kull, så det får drøye til vinteren. Mounty har sitt fulle hyre med å beile disse to damene, så nå må de skilles så det ikke blir noen uhell. Spørs om det blir et par uker på jobben for Mounty framover nå.


Når vi er på nye steder blir valpene veldig raskt husvarme og utforsker på egenhånd.


De jakter på hverandre og kommer stadig med nye utfordringer.


Valpene blir litt pjuskete når de er våte.


Nei, skal ikke hjemmigjen ennå vel?


Det tok en stund før valpene fant ut hvordan de kom ned fra muren og helt ned til vannet på den andre siden.


Disse valpene er veldig oppfinnsomme og trenger nye utfordringer til stadighet.


Patran fanget rumpetroll


Hvordan kom du dit?


Så var det på tide å gå tilbake til bilen før valpene ble for trøtte og slitne etter dagens utflukt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...