onsdag 31. juli 2013

Mamsens første feriedag


Siden jeg og mamsen skal på mange utstillinger framover, så kjøpte mamsen bur til meg i dag. Billig, kostet bare 400 på Europris, så holder det så holder det, sa mamsen. Dette er et bur bare til meg, for de andre pelsdottene kommer bare til å ødelegge det tror mamsen. For mamsen har nemlig prøvd sånne stoffbur tidligere.


Når mamsen og Patran var i Hønefoss i dag måtte jeg og Mounty dele hundegård med småpelsen. Det er slitsomt det. Han skal leike hele tiden! Så når mamsen kom hjem så bare måtte jeg sove en dubb i stolen min. Da skulle mamsen vaske hus, så jeg fikk hele stolen alene...


Når mamsen var ferdig med alt hun skulle i dag, til og med middagen måtte vi spise før vi kunne gå i elva igjen. Lenge siden vi har vært der nå altså. Mamsen vil jo bare gå i skauen når det er skyer. Ja for elva er sånn varmdagstrening.


Jeg er jo på sånne små oppdagelsesferder når vi er på tur jeg da, og i dag så veltet jeg! Jepp, det var så masse kvist og kvast der at jeg tippet over ende. Da lo mamsen godt av meg da...


Men jeg kom meg på beina igjen jeg, helt uten hjelp fra mamsen.


Nei skal hun drive å le av meg, så klarer jeg meg selv jeg.


Jeg må bare passe på at jeg ikke snubler en gang til...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...