søndag 25. august 2013

Sopptur uten soppkurv


Når mørket kommer tidligere og tidligere på kvelden og soppen popper opp i skauen... DA er det høst da. Jeg synes det er kjempeflott med høst. Ingen mygg og veps, flott solskinn på dagen og noen få kalde grader om kvelden. Da blir det turer i fjellet på dagtid og fyring i ovnen om kvelden. Gleder meg til høsten kommer for fult jeg.


Til en forandring så er det ingen hundebilder, men sopp bilder i kveld.


Noen snegler i nærheten er nok ikke fult så sultne lenger.


Om høsten dukker det opp mengder med fotomotiver, så det er bare å knipse ivei.


Dagens tema er sopp.


Kantareller får stå som frø til neste år.


Noen vokser seg store og andre forblir små hele tiden.


Ser nesten ut som den er dyppet i sjokolade.


Så har du de som snart blir til jord igjen.


Synd ikke alle sopper er spiselig.


Til og med rognebær er det masse av i år.

3 kommentarer:

  1. Mycket rönnbär här också i år, då sägs det här i sverige, att vintern kommer bli kall med mycket snö!
    Älskar också hösten med långa skogsturer i gummistövlar och tjocktröja!
    Ha det fint.
    Helena.

    SvarSlett
  2. Ps, soppen du omtaler som nesten er dyppet i sjokolade, er skogens giftigste sopp: Spiss Giftslørsopp - den bør verken plukkes eller tas på... Kunne være greit å nevne siden du sammenlikner den med sjokolade... :o

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt du sier fra! Jeg spiser ikke sopp, men plukker skrubb, piggsopp og kantareller. De er de eneste jeg kan ;)

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...