tirsdag 26. november 2013

Hormonbunt på besøk


På søndag hentet jeg Happy for vi hadde time til øyelysing i Drammen i går. Både Mounty og Ronja skulle øyenlyses også. Patran ble med nedover, for da var det litt enklere enn å være alene med alle hundene.


Når jeg kom hjem her med henne søndag så var det full klinsj med Tessy og Lady. Jeg venter løpetid på dem ved juletider, så det er vel litt hormoner som har startet opp. Happy har innbilt svangerskap så det holder, så det er nok av hormoner der også. Så da ble det noen hunder oppe og noen nede. Siden Happy skal hjem i kveld så er det ikke noe vits i å tøye noen grenser bare for å gjøre det. Hadde hun skult være her noen uker så kunne en jobbet med saken, så hadde ikke det vært noe problem etter noen langturer i skauen. 


Men Happy og Mounty var like uadskillelige som alltid. Der var det full leik hele tiden.


Siden Merethe sluttet tidlig på skolen på mandag, tok hun med Happy og Mounty ned på jordet for å ta noen bilder av dem. De var ferdig foret og klare til å dra når jeg kom hjem fra jobb. Flink jente det, ikke noe sak når en får så god hjelp med hundene av disse jentene.


Happy morsket seg til hos dyrlegen, bjeffet på alle de andre hundene og reiste bust. Mounty storkoset seg, for han fant ut at to små frøkner hadde løpetid. Han lå langflat på golvet og smisket for å få litt nærkontakt med dem. De lot seg gladelig rundvaske så det gjorde ikke saken bedre. 


Happy hadde noen feilstilte øyehår og antydning til ikke arvelig katarakt. Dyrlegen sa jeg kunne bruke en fri hanne på henne, men jeg liker ikke å ha valper på noen som har anmerkninger. Så da blir hun overført til forvertene. Mounty fikk mistenkt andre retinadegresoner, og kan ikke brukes i avl. Etter det jeg forsto så vil han trolig ende opp som nattblind når han blir eldre, men ikke blind på dagtid.Han blir værende her! Så da må jeg skrinlegge planer om kull mellom dem til sommeren. Men Lady skal ha kull bare hun får løpetid nå, da skal jeg beholde en tispe som jeg skal ha sammen med Hilde på kennel Nobelflat. Den skal bo hos henne, så hun blir jakttrent. 


Men sånn er det å holde på med levende vesener, det er aldri sikkert det blir som du har tenkt. Forhunder har ikke vært noe suksess heller for min del, så jeg får ha de her...

Ronjas øyne var helt fine uten noen anmerkninger av noe slag. Så der blir det valper til sommeren.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...