mandag 27. januar 2014

Shaining...


Når jeg ser sånn ut så må jeg klippes sier mamsen. Vi må ta en skikkelig grunnjobb, for jeg har jo meldt meg på utstilling i Bø i slutten av februar. Pelsen har ikke blitt lang på det beinet jeg sydde igjen, så vi får ha andre siden mot dommeren, sier mamsen.


Blæææ, når mamsen sier sånn så veit jeg at jeg må stå rolig leeeeeengeeeeee oppe på bordet.


Mamsen begynner alltid med maskin på ørene mine, så er det grøvste unnagjort.


Det kiler litt så jeg lukker øynene og venter på at mamsen skal bli ferdig.


Så må alle overgangene klippes med effileringssaks. Kan ikke ha sånne duster og tuster som stikker ut i hytt og pine.


innimellom må man stoppe opp og få en godbit og ta et overblikk over situasjonen. Joda jeg må medgi at jeg blir stadig litt og litt penere. Men det er litt kjedelig da.


Det er ikke så veldig lenge til jeg er to år, så nå begynner jeg å få ganske lange fine ører.


Så var vi ferdige med første seksjon klipp, vi skal fortsette i morgen sier mamsen. Kan ikke ta for mye om gangen. Alle småhårene krisler i nesa til mamsen, så da er det greit at jeg tar en runde i snøen for å bli kvitt dem. Da blir jeg jo våt, så vi kan ikke klippe mer i kveld... 

1 kommentar:

  1. Åh, så fin du blir! Jag ska ju inte klippas någonstans, utom på bakhasorna (och tassarna), men Grynet behöver verkligen ansas. Men det får vänta tills hennes matte kommer hem igen. För min matte har aldrig haft någon hund som behöver klippas och trimmas och friseras och sånt. :)
    (Antagligen är hon för lat, men det var ju tur för mej! )
    Kasper

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...