lørdag 1. mars 2014

Mars=Vår


Hæææ vår, har vi fått en måned mamsen??? Men nei da, vår det er visst sånn tid da alt smelter og blir skikkelig sølete og grisete. Det er da sola skal komme og varme opp bakken så vårblomstene kan komme spirenede. Men her er det bare tåke og regn, så den derre våren får nok vente med seg. Men om vi skulle fått en egen måned, så måtte det bli april mener mamsen. For da har både jeg og mamsen bursdag! Tenk neste måned har jeg bursdag! Da blir jeg voksen! Da har jeg levd i to hele år! Mamsen er voksen allerede, for hun er over to år. 


Veiene er bare, så nå er det ikke glatt å gå her lenger. Stort sett så går vi her når det er mørkt, men nå blir det snart turer i lyset når mamsen kommer hjem. Litt greit å se hvordan ting ser ut også ikke bare se billysene og lyset inne i husene vi går forbi.


Serriøst mamsen, skal vi gå tur i denne søla? Innimellom så er det greit med asfalt.


Men med sånne søleturer så er det så masse å lukte på. Må jo sjekke alle de som har gått her siden sist vi gikk her.


I dag fikk vi hilse på hestene som vi bare kjenner lukta av når det er mørkt. Tre store hester var det.


Her er pelsdottene mine som er med på tur om dagen og som jeg må holde styr på når vi kommer hjem. De er egentlig veldig reale å holde styr på, for om de ikke gjør som jeg sier så får  de ikke være med meg på tur nestegang...


Så var det bare bakken opp for å komme inn igjen. Da får vi løpe uten bånd, for der er det nesten ikke biler, bare noen naboer.


Skal vi bære ved mamsen, så kan vi kose oss inne resten av dagen? Blir så våt i regnvær!


Kos! Nyt helga dere!

1 kommentar:

  1. Se till att ni har ved inne till en ordentlig värmande brasa! Bra att du håller ordning på alla flattarna så att dom går med på promenaderna! Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...