tirsdag 11. mars 2014

Valpene født

Noen dager før termin, men i dag kom det 10 friske og rasker valper.


Siden jeg ikke ventet noe fødsel før torsdag-fredag så var Lady hjemme her i går når jeg var på jobb, men i dag tok jeg henne med meg og godt var det. For etter lufteturen i lunsjen så roet hun seg ikke igjen. Ved ett tiden fant jeg ut at det var på tide å ta turen hjem.


Kl 1400 kom en svart tispe
Kl 1420 kom en svart tispe
Kl 1442 kom en svart tispe
Kl 1455 kom en svart tispe
Kl 1514 kom en brun tispe
Kl 1610 kom en brun tispe
Kl 1635 kom en brun hanne
Kl 1704 kom en brun tispe
Kl 1755 kom en brun hanne
Kl 1821 kom en svart hanne


Innemellom dette hadde jeg rekt å fyre i ovnen, laget middag og jammen rakk jeg å spise litt før sistemann tittet ut. Merethe var jordmor på noen valper, hun er jo så flink så det er ikke noe problem. Jeg var jo i samme rommet. 


Lady er en flink og omsorgsfull mor med masse melk allerede. 


Det er tre ledige tisper som ikke er tinget allerede, så er du interessert i valp er det bare å ta kontakt.


Nå kommer det smattelyder og smågrynting fra kjøkkenet og Lady ligger og småsover. 


Store fine valper til å komme noen dager tidligere enn ventet. Aktive krabater som allerede er glupske på puppen.


Flinke jordmorhjelpa mi!


Når alt er over er det på tide med litt spesialforpleining av Lady. Det ble både lufting og dusj før spesialservering av næringsrik mat. 

4 kommentarer:

  1. Åh! Grattis Lady! Vilka små sötnosar! Kramis!

    SvarSlett
  2. Stort GRATTIS! Underbart med så många friska och fina valpar!
    Lycka till med dem!
    Kram M.E

    SvarSlett
  3. Grattis!! Så många fina små...
    Helena.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...