mandag 31. mars 2014

Vårblomstsanking


Juhuuuuuuuu hestehov og blåveis her kommer jeg!


Nå som det begynner å bli vår så sa jeg til mamsen at nå måtte vi gå på vårblomstsanking. Mamsen tok med kamera og de andre pelsdotta, så la vi i vei dit vi visste at de var i fjor i allefall.


Hallo mamsen, når vi skal finne vårblomster så kan vi da ikke gå der det blir mer og mer snø?


Det er vel bare å begynne å grave da vel, ja for blomster gror ikke i snø så vidt jeg vet...


Blåveisen var kommet.


Jeg tok meg en runde for å se om jeg fant flere blåveiser, men det var den eneste som hadde tittet opp fra vinterluren.


Koselig at Lady er med oss på tur igjen, nå klarer valpene seg uten mamsen sin en times tid, så da får Lady strekt på kroppen også.


Så etter en tur i skauen så har jeg og mamsen en bitte liten kvistejobb å gjøre... men det er så gøy i skauen da!


Litt må man jo regne med når en er på hestehovjakt.


Her er det flere mamsen!


2 kommentarer:

  1. Så härligt att du kunde hitta både blåsippor och hästhovar... Kramis!

    SvarSlett
  2. Oj, så mycket snö du fortfarande har!
    Tänk att du samtidigt med snön kan hitta både blåsippa och hästhovar
    Ser också att du precis som jag hjälper till att släpa hem lite bränsle till kamin eller spis. :)
    Kasper (som häromdagen tvingades posera bland massor av blåsippor)

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...