onsdag 16. april 2014

Anleggsarbeidere


I dag kom det et helt gruslass inn i hundegården, da ble det aktivitet på anleggsgjengen!


Jeg skulle fylle i alle huller som er gravd der i årenes løp og andre ujevnheter. Disse valpene krabber under husene som har fått nye paller i fjor høst så de er ikke tette under som de var tidligere. Siden det er så rått på bakken ennå så er det greiest å få tettet det igjen før en av dem blir syke av å sove under der.


Pappa tippet en traktorskuff inn i hundegården, så da var det bare å finne fram spade og rive for å få grusen dit den skulle før valpene javnet den utover der den lå. Det er ganske fort gjort med ti små aktive krabater som har funnet ut at det er helt greit å herje litt rundt.


Den minste jenta ble litt overveldet og satte seg rett ned og bare tittet mens de andre løp som gale.


Ups, her regner det sand også er vi ikke i Sahara engang. Egentlig skulle jeg gjort det når valpene var gått inn til kvelds, men alt nytt er spennende for sånne så, så da ble det litt sosialisering på nye ting.


Nye hindringer må forseres.


Det ble noen pauser når valpene ble litt for nærgående.


Sand i pelsen og sand på snuta, det røss grus av dem når jeg tok dem inn igjen i ettermiddag.


Valpene fulgte godt med på hvert spadetak som jeg tok.


Det kunne jo hende det kom noe spennende når jeg løftet opp spaden igjen.


Alle vil til tops her i verden, det er der det blåser mest.


Når man har full fart så må man løfte beina høyt for ikke å snuble.


Skøyergutten


En liten pause før det er full fart igjen.


Matfatet er tomt, hva med litt servering når vi har jobbet så hardt da?


Helt tomt her også!


Når jeg var ferdig med å spa grus så fant jeg fram rive for å kunne rake bort noe av alt lauet som hadde samlet seg fra i høst. Når det blir borte kommer det snart gras som valpene kan boltre seg i.


Nå er det enkelt å komme inn og ut av huset, nå slipper de å klatre seg fram.


Fundering


Litt vann må man ha før en kan fortsette.


1 kommentar:

  1. De är då för goa! <3
    Glad Påsk :))
    Så mycket energi man får av dessa små guldklimpar
    kram
    fia

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...