lørdag 19. april 2014

Valpenes første tur i bil...


På ettermiddagen i dag ble det biltur på alle valpene. Det enkleste er å ta dem inn via baksetet, ellers er de fort ute av bakluka før jeg får lukket den igjen. Fort gjort å klemme små bein er det også, så da blir det sånn. 


Bilturen var ikke helt stille, men det var ikke så veldig mye piping. Vi dro et stykke ovenfor Sokna til et koselig skogholt som kalles Stalla. Der fikk valpene ut og boltre seg i lyng og skau før vi kjørte hjemover igjen.


Valpene ble små blant så mange store busker.


Et par stykker sto en stund ved bilen, før de våget seg etter de andre som var på full fart for å utforske nærområdet.


Når jeg gikk litt bortover så skulle det ikke mye oppmuntring til før hele flokken fulgte etter.


Ups, litt å snuble i var det også.


Ronja var med i skauen i tilfelle valpene skulle gå hver til sin kant. Men de var flinke og holdt seg i nærheten alle sammen. Skal du se flere bilder av Ronja og valpene må du ta en titt i Ronjas egen dagbok.


Modige små forsvant innover blant furutrærne.


Her var det mange kongler å bite i.


En av valpekjøperene har trukket seg pga sykdom, men jeg har en på liste. Jeg har ikke fått noe svar på mailen jeg sendte i dag, men det kan jo hende de er på påskeferie så jeg får vente til tirsdag med å annonsere den ledig. Det er isåfall en svart tispe...


Synes de små var modige jeg siden det var første gangen de er på ukjent sted med mange nye lukter.


Kanskje dette blir Harley?


Vi lister oss så stilt på tå...


Med over to hundre bilder å gå i gjennom etter dagen i dag, så må jeg si at det er noen jeg er veldig fornøyd med.


Etter bilturen og en halvtime i skauen så var valpene rimelig slitne når de kom tilbake til hundegården for å få mat.


Det var slett ikke alle som lå rolig på tur i skauen, det var for det meste full fart hele tiden.


En liten brytekamp tok de seg også tid til.


Indianerne har på seg krigsmaling når de skal ut i kamp, så hva med litt barnåler?


Hey ikke stikk av da!


Hæ? Vi?


Det ble mye nytt for valpene, men det tok de med stort mot. Ingen skepsis fra noen på noe i dag.


Flere som pyntet seg i dag.


En liten prinsesse


Det blir mye krabbing rundt på bakken når en skal ta bilder av sånne små.


Sånne ovenfra og ned bilder blir så gale i proposisjonene...


Med barkebit på snuta går det like fort som ellers.


Alt er til for å smakes på! Furu er ny smak...


Etter en stund begynte valpene å bli ganske signe, så da var det bare å ta de i bilen igjen. 


Valper som sovner i lyngen er ikke gode å finne igjen om en har med Ronja eller ei.


Det var godt med mat når vi var tilbake i hundegården.


Vet ikke helt om jeg orker å spise mer eller om jeg skal gå og legge meg...


Flere i det tankefulle hjørnet i dag. Først besøk av en familie, så kjøretur til skauen og kjøring hjemigjen. Kan bli sliten noen og enhver da...


1 kommentar:

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...