fredag 2. mai 2014

Tur til elva


Siden jeg er bitte litt sjalu på Lady for tiden, så ble det tur alene med Tessy ned til elva i dag. Mamsen skjønner ikke hva jeg er så sint for for tiden. Men Lady liker jeg ikke. Jeg liker bare småpelsa hennes. Mamsen sier at om jeg banker Lady så vil jeg ikke får småpelsa avlikevel. Hmmm vi får nå se på det da. 


Håper snart elva blir litt mindre så jeg kan svømme der igjen. Det er iskaldt vann der ennå og masse styrk, så det er best jeg holder meg på land. En sånn derre berg og dalbanetur vil jeg ikke ha. Uansett om den er aldeles så gratis.


Tessy bare løper og løper når vi er på tur på egenhånd. Man må jo snuse litt også mener nå jeg da.


Tessy badet og hun da, svømte rundt sammen med alt skummet som er i fossen.


Til og med snuta vasket hun i vannet!


Jeg holdt meg godt opp på land!


Jeg måtte jo passe på at mamsen ikke datt i vannet og ble våt.


Vi driver å trener litt på sånn fjernkontroll til selvutløseren, men i dag ble bildene så mørke mente mamsen.


Best å sjekke om det har gått noen flere her...


Nede ved elva ligger det en båt.


Sånne båter må jo sjekkes ut...


Når det blir sommer da kan vi ro oppover elva i den båten sa mamsen. Vi må bare finne noen årer først. Tenk, da blir jeg en sånn skikkelig skipshund med egen båt!


Når man er ved elva så må man passe seg for sjørøvere.


Men når vi er to så er det nok sjørøverne som må passe seg for oss istenden.


Men egentlig er vi veldig snille begge to.


Før vi går hjem tar vi med oss posten.


2 kommentarer:

  1. Det tycks ju som om du verkligen ÄR svartsjuk på Lady. Hm - passa dej, så hon inte blir lika svartsjuk på dej när DU får egna småpelser!
    Läskigt med den där forsen, tycker vi. Och så modigt av Tessy!
    Jag skulle aldrig våga mig ut i nåt sånt där! (Skulle jag förstås inte få heller, för matte.)
    Kasper

    SvarSlett
  2. Tur att du inte tog med valparna till älven. Den verkar rätt vild och farlig om man druttar i. Jag skulle inte vilja bada i den som den ser ut nu. Förstår inte att Tessy vågade. Det är väl inte så konstigt att bilderna blir lite mörka eftersom ni är ganska svarta båda två. Min husse får ljusa upp bilderna på mig ibland så jag inte bara blir en svart fläck... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...