torsdag 1. mai 2014

Ut på biltur


Før jeg tok med valpene på en ny kjøretur, så ble det en tur ned i havna ved elva med de store. Malin holder seg stort sett over vann til badetemperaturen blir litt bedre enn nå.


Lady derimot dukker etter steiner på bunnen av bekken.


Jo større, jo bedre...


Lady fant et bein i skauen, det lot hun ingen andre få smake på.


Siden de bygger miljøgate gjennom Sokna sentrum og jeg ikke har tålmodighet til lysregulereing så gikk turen andre veien i dag. Ble ikke så  langt, men Bjønneplassmoen er et egnet sted for småpelser som vil sjekke nye turområder.


Flere bilder av Ronja og valpene i hennes egen dagbok etterhvert.


Her får de virkelig strekt på kroppen sin.


Det er ikke lenge de har tid til å stå i ro, de løper fra det ene til det andre.


Etterhvert var ikke Ronja så interessant heller, da ville valpene sjekke hva som var rundtomkring.


Nydelige små som snart skal få egne hjem. Tror nok det blir en ganske aktiv gjeng og levere fra seg.


Leter dere etter meg?


Det går så ørene flagrer når valpene først setter igang.


Målbevisste små som ikke kimser av nye utfordringer. Her blir alt mottatt med åpent sinn.


Hvor jeg og Ronja var så heller ikke ut til å være særlig vesentlig.


Se så stor jeg er blitt, like stor som en tømmerstokk!


Jeg bare tar tak og biter jeg altså!


Dårlig kvisting på denne veden, så valpene hadde mye å engasjere seg i på turen i dag.


Valpene fulgte etter meg tilbake til bilen, merkelig nok... kunsten er å begynne innsamlingen før de er for trøtte, men fremdeles nysgjerrige, men ikke for nysgjerrige heller.


Samarbeid på høyt nivå. Jeg biter og du holder deg unna!


Mange små tømmerhoggere


Her luktet det spennende!


Førstemann!


Valpene prøvde å få med seg Ronja på leiken.


Og hun var ikke vond og be...


Jippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii


Nydelig med hunder som beveger seg


Tror alle valpene storkoste seg i skauen i dag. De leika med Ronja, men kunne like gjerne gå på egenhånd.


Så prøver jeg å samle troppene for å dra hjem igjen.


Det gikk rimelig greit, så etter noen minutter kjørte vi hjem igjen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...