søndag 27. juli 2014

Utstilling i Moss


I dag var vi i Moss på utstilling. Jeg og mamsen sto så tidlig opp at vi var de eneste som var våkene. Jeg trodde minst at mamsen skulle på jobb, men siden jeg ble stusset og klippet i går etter at jeg ble shampoonert så hadde jeg jo en misstanke på at vi skulle noe. Men det er aldri godt å vite med mamsen da, plutselig så klipper og ordner hun uten at det er noe spesielt. Mamsen liker ikke lurvete hunder som ser ustelte ut. Nei en hund skal se ut som om det er det vakreste som finnes hele tiden.


Flott rosett og flott premieglass fikk jeg i dag. Ikke lite stolt da!

Dommer: Colette Muldoon
Plassering : Excellent, Konk 2 m/ck, 4. btk
Kritikk: Correkt movement, nice size with good bone. Good teeth, good earset, good shoulders, topline and tail. Well handled and presented.


Vel installert allerede før kl 9 i dag, enda vi ikke hadde oppmøte før halv elleve. Men skal man ha plass til telt i Moss så må man være tidlig ute. Godt var det, for det ble ganske varmt når sola titta igjennom. 


Jeg fikk slippe ut av buret etterhvert, for det var kaldere på gresset enn det var i buret. Det er litt kjedelig å vente så lenge, særlig når vi hørte tordenværet stadig komme nærmere. Tenk om den regnskura kom da og vi ble skikkelig bløte!


Før jeg skulle inn i ringen var det både rhodesian ridgeback, dalmantiner og amerikanske cockere så det var bare å følge med på hvor flinke de var. Var litt gøy med dommeren som sa hva hun mente om ting. Jeg og mamsen satt rett bak dommerteltet så vi hørte litt av hva hun sa til de andre. Noen fikk høre at hunden var fin og knallflink, men eieren trengte øvelse. Andre fikk høre at de ga hunden alt for mye mat. Det var litt kipt da, for da ble det ikke så mange godbiter på meg i dag. Men jeg fikk når vi var ferdige i ringen da...


Så var det min tur i ringen og jeg sanket silkebånd!


Som mange av dere sikkert har fått med dere så skal Norge ha stenge grenser og det er tungt bevæpnet politi i gatene. Jeg og mamsen kjørte gjennom Oslo hele to ganger i dag. 


Vi så ikke en eneste politimann som dro med seg en kanon eller to bortover gata! Vi så ikke en eneste politi i det hele tatt, hverken med eller uten kanoner! Jeg må si jeg ble bitte litt skuffet... Siden vi var på utstilling rett ved siden av Moss lufthavn Rygge. Jeg fulgte godt med fra teltet, og det var ikke ett eneste fly som lignet på krigsflyene på tv'n heller. Nei definitivt ikke  noe terrorangrep på Norge i dag.


Vi hadde nesten ikke før kommet oss i bilen før regnet pøste ned! Både jeg og mamsen var glad for at vi slapp å bli så våte.


Kanskje best å gå under jorden til PST blir enige med seg selv om hva som kanskje kan skje?  

11 kommentarer:

  1. Det va en fin kritik du fick grattis.

    SvarSlett
  2. Tusen takk, det var kjempe gøy! Også så mange andre hunder å hilse på, hele dagen!

    SvarSlett
  3. Gratulerar, vackraste Ronja!
    Klart att det var precis just en sån fin rosett du skulle ha!
    Bra domare det där, hon kunde verkligen sin sak. :)
    Regn fick du också, och DET är jag faktiskt lite avundsjuk på.
    Skönt också att ni tydligen inte behöver vara lika rädda för terrorister längre. Det hörde vi på radio.
    Kasper med matte

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå er det bare herlig, mamsen fikk blod på tann... snart utstilling igjen!

      Slett
  4. Jaså så ni har också fått lite regn. Men med det fina priset du vann så gör ju lite regn ingenting :) En sån fin rosa rosett du fick också :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt med regnvær, også er det noe spennende på himmelen som buldrer og bråker!

      Slett
  5. Det var en duktig domare som förstod att du är en riktigt stilig tjej! Snygg rosett fick du också... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...