torsdag 25. september 2014

Jenteposeringer


Lady, Malin og Tessy er så vant til å posere når vi er på tur, så det blir stort sett sånne bilder jeg tenker meg. Med Mounty og Ronja på tur for poseringer, da må en jobbe litt mer for gullkornene, og det er slett ikke sikkert bildet blir som jeg har tenkt i det hele tatt.


Når man tar sånne bilder så ser man at de skulle hatt en klipp igjen. Synes ikke det er så veldig lenge siden de fikk en klipp jeg, men jammen har pelsen vokst i det siste. Kanskje vinteren kommer fortere enn vi aner?


Lady har fått hvit flekk på øret, etter å ha fått det i klem mellom Malins tenner under leik i fjor. Når såret var grodd så kom det kritt hvit pels tilbake.


Malin benytter enhver anledning til å bade, det trenger nemlig ikke være veldig dypt vann for at det skal testes. Det kan jo hende at det blir brådypt så en kan få svømt litt...


Jo lengre utover i turen man kommer, jo lengre tunger får disse hundene... Ja tungene vokser ikke, men de henger utenfor munnen for kjøling. Varmt å løpe så mye veit du...


Lady & Malin, flokkens to eldste på 6,5 år og 9.5 år. Spreke damer ennå begge to. Bare Malin får slippe asfalt veier så går det så det gviner i svingene. 


Tessy venter nok på Merethe, for hver kveld så stiller hun opp utenfor døra til rommet hennes for å legge seg. Du skal ikke ligge der i kveld, sier jeg til henne... så kommer hun inn på hunderommet og legger seg. Gjett om ei som blir overfalt når hun kommer hjem etter første eksamen i oktober?


Takker for alle kommentarer jeg får, artig når noen leser det jeg skriver og nyter bildene like mye som meg...


Malin ser om det er noe spennende å løpe etter, men ikke en småfugl er å se engang. Men nå som det er elgjakt, så kan en jo både løpe etter elger og jegere... Kan man ikke? undrer Malin...


Og for dere som lurer, nei, det er ikke alltid sol her, men bildene blir finere da enn i regnvær...



Man koser seg på tur når sola skinner og ennå så varmer den utrolig mye. 


Malin finner raskt ut at denne slikkesteinen ikke var beregnet på henne.


Apropos posteringer...


Tessy har blitt riktig så flink til å stå stille hun også, til jeg er ferdig med å ta bilder. Prøvde meg på noen oppstilte bilder for å teste litt og hun sto til jeg var ferdig. Skulle egentlig bare mangle, hun er jo snart tre år.


Det er ikke alltid like gøy, men hun blir til jeg er ferdig i allefall.


1 kommentar:

  1. Så mycket fina bilder du bjuder på. Dessa underbara flattar. Jag älskar deras profil med de små mandelformade ögonen och flata stopet. fina fina...<3
    klem
    Fia

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...