onsdag 24. september 2014

Medragstjenn


Når jeg sjekket nettvennene mine i går så var det mange av dem som hadde funnet på mye rart, men ingen som hadde hatt det så spennende og gøy som Arlo. I dag dro jeg med meg mamsen på tur for å finne en sånn skau som Arlo fant i går. Da må vi nok kjøre bil mente mamsen. Siden barske Arlo ble en smule skeptisk til det han fant, så tok jeg med Mounty til å passe på meg og Malin som kunne passe på mamsen. Man kan aldri være sikker med sånne fremmede skoger altså!


I dag langet i ivei innover i fremmed skau. Mamsen hadde ikke gått der tidligere hun heller. Det var ganske bratt oppover veldig lenge, før det flatet litt ut etterhvert.


Mamsen syntes det var kjekt at jeg har hvit haletipp, for da ser hun hvor jeg er når jeg tar meg noen avstikkere ut i lyngen.


Det er jo bare mamsen som holder seg på veien hele tiden.


Jeg tok meg god tid for å finne noe spennende som Arlo fant, men jeg så ikke snurten av noe av det han fant jeg... spørs om jeg må sjekke litt nærmere hvor han var altså...


Det var mengder med sånne nye venner som jeg fant på Norefjell her også, men det var nok noen som hadde vært der før meg og leika med dem. Jeg fant ikke en eneste en som var levende. Jeg prøvde å få liv i dem, men det var bare å gi opp...


Langt inne i skauen kom vi til Lindelisætri, der var det mye rart å sjekke ut.


En liten rast på trappa før vi gikk videre innover veien helt til Medragstjenn.


Så endelig fant jeg noe som kunne minne om Arlos skog!!! Men det var ikke noe mer og det skjedde ikke noe med dem om jeg gikk fram og tilbake heller...


Nei nei, jeg har ingen spennende skog som det skjer masse rart i, jeg har bare vanlige skoger inærheten av meg jeg...


Så var det bare å finne bilen og dra hjem igjen...

4 kommentarer:

  1. Ni är modiga ni - som ger er ut och letar efter en Arlo-skog!
    Skulle jag och matte aldrig göra!
    En fin skogspromenad fick ni i alla fall.
    Och i morgon ska jag opereras. :(
    Men sen blir nog allt bra. :)
    Kasper

    SvarSlett
  2. Nya skogar är alltid trevliga. Bra att va flera också, så man inte behöver hålla reda på matte själv. Dom har ju en viss förmåga att virra bort sig.

    SvarSlett
  3. Flera gånger har jag och hundarna varit i Norge. Alltså - kan paradiset vara närmare? Tror inte det. Om nu Ronja absolut ville hitta Arlos spöken, så vad synd om henne! Fast jag tror att hon blev väldigt nöjd med utflykten ändå!

    SvarSlett
  4. Bra försök där! Men ganska misslyckat om du vill hitta spöken och rassel och andra hemskheter! Var glad att ni fick en trevligare promenad än jag fick den dagen....huvvaligen!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...