søndag 19. oktober 2014

På jakt etter snø


Siden det ikke har snødd hjemme, så måtte vi utenfor gjerdet for å kanskje finne snø. Mamsen sa at det ikke var sikkert at vi fant noe snø i dag selv om pelsdottene hadde funnet det i går. Det er blitt mye mildere og da smelter snøen.


Våt tur sier du? Kanskje jeg skal begynne med genser snart?


Som den gode sporhunden jeg er så la jeg meg i selen med en gang. Snøen skulle finnes!


Nå som det har regnet masse og snøen har begynt å smelte så har alle bekkene blitt kjempestore.


Kom igjen da pelser!


Etterhvert som vi nærmet oss toppen så kom tåka sigende, så alle bildene som mamsen tok ble så grå... Først trodde hun at det dugget på linsa, men det var bare lufta som var sånn.


Men den som leiter, den finner... SNØ!


Det var ikke så veldig mye snø, men jeg fikk da satt autografpoten min en god del steder av likevel.


Ikke alle steder det er like enkelt å komme fram, særlig ikke nedover.


Sjekk hva vi fant på toppen av Holleia!


Her har det ikke vært noe vanskelig å krysse bekken tidligere, men i dag ble jammen mamsen våt.


Kom skal du se på kjæresten min:
Bustebartepinn, Bustebartepinn
Jeg titter ut og han titter inn
Bustebartepinn i snøen!

Syns du`kke han er sveisen og pen?
Bustebartepinn, Bustebartepinn
I morra så skal jeg gifte meg me`n
Bustebartepinn i snøen!

Uvisst å si hvor lenge jeg har`n
Bustebartepinn, Bustebartepinn
I morra så kommer sola og tar`n
Bustebartepinn i snøen!


4 kommentarer:

  1. Rusa runt i snön är kul.Fast jag har en aning om att matte inte vill ha det än.

    SvarSlett
  2. Härligt du hittade snön
    Vi vill också hitta snö, vi på Drömflocken

    SvarSlett
  3. Jag vill ha snö!
    Matte vill inte ha snö.
    Tre katter vill inte heller ha snö. Fyra mot en! Så vi har ingen snö.
    Det var allt en skojig gubbe du fann uppe på toppen!
    Fast gifta dig med honom - NÄE Ronja, gör inte det! Säkert väntar en ännu vackrare käresta nånstans... ;)
    Kasper med matte

    SvarSlett
  4. Tänk att du lyckades leta rätt på snön! Vilken trevlig snögubbe som stod och väntade på dig där uppe. Hoppas att han inte smälter bort för snabbt bara... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...