onsdag 15. oktober 2014

Vedhogger


Vil du være med på runde i dag for å se hva jeg har hjulpet til med de siste dagene. Jeg er med papsen til mamsen i skauen for å hjelpe til med vinterveden til neste vinter.


Vi kan jo ta en skikkelig runde først da, så du får sett hvor jeg kan løpe og løpe.


I dag tok jeg med meg mamsen på tur alene, sånn at det bare var jeg som var på alle bildene. Bare meg både forfra, fra siden og bakfra. Jeg er ganske flink serru.


Når man er sånn ute i skauen så må man sjekke rundt seg, ja det kan jo hende det dukker opp en bjørn eller ulv eller gaupe eller... Mamsen sier jeg har litt livlig fantasi da, men man kan aldri vite!


Mamsen har rett i at vi har jo gjerde ut mot villdyrene.


Når man har sånn villdyrgjerde så må man inspisere om det er noen huller under gjerdet så de kan smyge seg ned til oss.


Her en kveld når jeg og papsen så på tv så så vi på et program om indianere. Indianere er sånne folk som aller helst skulle vært fugler. Når de er veldig sinte eller veldig glad så har de på seg masse fjær! Når de er sinte så rir de på hestene sine for å finne noen de kan klippe håret veldig kort på. Ja ennå kortere enn papsen til og med. De klipper håret på de de finner så de begynner å blø! 

Når de er glade så danser de rundt en sånn trestokk med figur på toppen. Så når jeg fant en sånn stokk i skauen uten figur på toppen... ja så måtte jeg jo bare prøve hvordan det var. Jeg ville at mamsen skulle se om hun fant noen fjær og danse rundt meg... men det var ikke mamsen helt enig i. Hun gadd ikke å hoppe over gjerdet for å komme rundt meg, sa hun . Hmmm mamsen var skikkelig kip i dag synes jeg. Hadde hun klatret opp der så hadde jeg helt klart danset rundt henne!


Nei nei, da er det bare å fortsette inspeksjonen langs gjerdet da.


Etter alt regnet i det siste så har det blitt ganske bløtt i skauen.


Mamsen er ikke særlig glad i sånne veier som det har blitt. Vanskelig å komme fram med joggesko da. Ja for mamsen vil jo ikke bade sånn som jeg liker da.


Så over til det jeg egentlig skulle vise deg. Jeg er med på vintervedhogging! Papsen til mamsen er ikke sterk nok, så jeg må være med å lene meg på buskene. Om jeg tar i så siger dem over ende. Da kan papsen til mamsen bruke motorsaga og kappe opp vedkubber. Kjekt, da slipper han å gå så mye bøyd å få vondt i ryggen sin.


Tenk at jeg fikk være med og ingen av de andre pelsdottene,,,


Sjekk så flinke vi har vært i dag da!


Stor stokk, stor jente!

4 kommentarer:

  1. Du är ju suveränt duktig - poserar både på stående och liggande stockar!
    Och så vacker du är också! ;)
    Kasper

    SvarSlett
  2. Väldigt vad du har varit duktig . Sånt där skogsjobb, tror jag, att jag skall söka.

    SvarSlett
  3. Jag förstår inte hur du kunde komma upp på den där indianstocken, men du ser väldigt stilig ut där uppe! Nog tycker jag att matte kunde ha dansat runt några varv när du gjort dig sånt besvär... Kramis!

    SvarSlett
  4. Oj, vilken balans, vilken styrka och vilket mod :D Den stående stocken och med dig på toppen, wow :)

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...