torsdag 27. november 2014

Det snør det snør...


Når jeg var på oppdretterskolen i helga hadde Merethe med seg hundene på tur, og når man er på tur så har man jo fotoapparatet med seg, ikke sant?


Flaks for meg var at hun hadde glemt igjen kamera sitt på hybelen, så hun brukte mitt. Da ble det jammen bilder på meg som jeg kunne bruke her. Må jo bruke de bildene man har når det stort sett er mørkt når en går tur etter jobb og middag om dagen. Men nå er det bare noen uker, så snur sola og det blir lysere igjen.


Lady skal ha sitt siste kull til sommeren, så nå er det mye hannhundleting om kveldene. Tenkte jeg skulle melde på Bø og Tønsberg, men når jeg skulle sjekke terminlista så var det ingen utstilling i Tønsberg i februar som det pleier. Helga etter Bø er det andre del av Oppdretterskolen, så jeg får se om det blir noen i Kristiansand...


Det er også en av de tingene jeg liker med hund... du kan ha så mange planer både om det ene og det andre. Du kan endre planer og lage flere planer... skjer alltid noe når du har hund.


De dærre stakkars meg folkene, jeg er ensom jeg, ingen som besøker meg. Nei, men er du noen steder selv da? Kjøp deg en hund og du kommer i kontakt med folk, alltids ett eller annet å finne på og der er det mange andre også. Til og med langt til skogs så treffer du noen som stopper og prater.


Godt å komme inn igjen til vedovnen etter en tur ute som har gjort en våt til skinnet både to og firbeinte.


Godt for sånne byfrøkner å komme hjem til skauen også tenker jeg. Rart med det når en er oppvokst uten asfalt, så trives en uten asfalt...


Tessy er storfornøyd når hun slipper hunderommet når det blir natta. Dobbeltsenga kunne hun nok tenkt seg hver kveld om Merethe er hjemme eller ei. Når Mounty er på tur så holder han stadig oversikt over hvor disse jentene tar veien... må liksom ha full oversikt selv om vi bare er i skauen her hjemme. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...