søndag 16. november 2014

Dogs4all


Det ble "feildag" på Dogs4all i dag, siden Merethe skulle levere skoleoppgave, så var det greit å vente til i dag med å kikke. Jeg hadde ingen å stille selv, så da er det jo det samme hvilken dag jeg er for å titte. Jeg er mest interessert i oppvisninger og freestyle, og det fikk vi se i lange baner. Da er jo søndagen grei, for det er da finalene går. Står man opp tidlig så slipper man kø og kamp om parkeringsplassene også, så det ble en strålende dag!


Tessy ble overlykkelig når hun så at det var Merethe vi plukket opp i dag tidlig. Ulvene måtte sjekkes ut som mulige konkurrenter.


Vi klatret på toppen av tribunen i finaleringen, mye for treningen av hundene og mye for å se det meste. På toppen var det rimelig langt ned når man så i mellom etasjene, der var det rett i golvet.


Det ble en times tid med Heelworks til musikk, alle 7 som kvalifiserte seg i går. Ikke alle hadde like mye fantasi, for å si det sånn.


Med 236 bilder i dag, så blir det noen innlegg utover i uka fra Norges største hundemesse 2014.


Mange ekvipasjer som ga inspirasjon til å legge ned ennå mer jobb i hundene enn jeg allerede gjør. Men jeg kan ikke akkurat seg meg joggende rundt i finaleringen i ekornkostyme... ikke neste år iallefall.


Samarbeids glede, uten det oppnår en ikke resultater,


Tror jeg har sett litt få Shrek filmer for å bli imponert av denne oppvisningen egentlig.


Det var Nordisk mesterskap.


Blikk kontakt er viktig...


Spørs om Ronja hadde blitt knallfornøyd om hun hadde fått et slikt hus når vi kom hjem i dag...


Om du trodde at hundeleiker bare var koselige myke bamser, eller baller med snor...


Fem store haller å sjekke ut, noen med stands og noen med aktiviteter og konkurranser.


Noen har fellesdekk med skjult fører, andre har skjult hund...


Wups så er det kontakt igjen...


Ka' du trur?


Nei, ingen forsvarsoppvisning ennå, så de ruller seg ikke i søla...


Tessy følger ivrig med på det som skjer på scenegolvet.


Når man har tråkket rundt i mange timer, så er det på tide med tissepause for jentene. Det er så godt å ha hunder som takler alt jeg tar dem med på. Ingen protester for selvgående svingdører.


Etter endt ærend så bar det inn igjen for å se mer.


Så må man fylle på med væske...


Litt utpå dagen var det straks trangere å komme seg rundt mellom boder og ringer, men det er ikke noen problem med stabile hunder. 

Dagen ble avsluttet på McDonald på Kjeller før vi kjørte Merethe hjem til hybelen igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...