tirsdag 2. desember 2014

Julegardiner


Mamsen er så gresselig treg, nå har kjøkkenet vært uten gardiner i to dager. Hun plukket ned gardiner og vasket dem, men tror du det kom opp noen nye du da? Nei langt i fra. De må strykes, sa mamsen og det hadde hun ikke så lyst til.


Hva annet kan en stakkar gjøre da, enn å ta saken i egne poter...


Dra fram julegardiner, strykebrett og strykjern... nei Patran må nok pent hjelpe til litt.


Gardiner klarte jeg å ta fram selv fra skapet. Mamsen likte ikke helt at jeg dro dem etter golvet inn på kjøkkenet da, men jeg kunne jo ikke bære dem heller...


Nei, jeg skal ikke vaske golvet i kveld nei om det var det mamsen hadde regnet med når jeg ikke fikk dra dem med meg.


Jeg var litt redd for å brenne snuta mi, så Patran hjalp meg litt med strykinga.


Du klatrer opp du Patran? Ja så jeg ikke blir hengende på gardinstanga?


Jeg kan hjelpe deg å feste bånda på siden, bare ikke si til mamsen at jeg står på bordet for å nå opp...


Den kappa også må jeg ha litt hjelp til å få opp på krokene, men jeg kan putte inn stanga selv...


Det er ikke så vanskelig, bare man kommer igang...


Litt adventslys, også skulle det meste være i boks.


Ha en trivelig adventstid... 

3 kommentarer:

  1. Åh! Så fint du gjort! Jag är inte så bra på att sätta upp gardiner, och jag tror inte att strykbrädan skulle hålla för mig. Nu blev väl din matte glad när hon fick så bra hjälp... Kramis!

    SvarSlett
  2. Men så väldigt huslig och duktig du är! Skulle du kunna tänka dig att flytta ihop med mig? Jag kan gräva i trädgården medan du stryker och pysslar och pyntar i huset... Puss på dig!

    SvarSlett
  3. Nu får jag nästan lite dåligt samvete - för jag har ju inte hjälpt min matte ett endast dugg - men jag kanske ska göra det i morgon. :)
    Så fantastiskt duktig du är!!!!
    Kasper

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...