søndag 8. februar 2015

Stille etter stormen


Mounty & Tessy


Merethe har kjøpt seg ei bok som jeg har tittet litt i, så framover kommer det noen gullkorn i dann og vann. 


Litt tørr humor, men har man hund så skjønner en litt hva dagligllivet åpenbarer seg med til tider.


Nei, får gå over til mer anvendelig hundehold som jeg har litt erfaring med.


Endelig er sola tilbake hos meg også!


Det er ikke så pent i skauen i dag. Vindværet i går har gjort en skikkelig helgevask i skauen, men glemte å vaske golvet... Skiløypa var blitt stein hard der det hadde føyket, så det optimale grunnlaget for trivsel var vel ikke helt der. Det ble en tur på beina med fotoapparatet først, så ble det noen runder på ski etterpå. Alt i alt har det blitt en aktiv helg.


Lady, Mounty og Tessy


Snøen synker stadig sammen når det blåser og ikke minst er så varmt som det har blitt nå. I dag tidlig var det 10 kuldegrader, men nå viser gradestokken 10 varme grader. Blir vel bare holka igjen nå.


Lady nyter sola


Lady er vel den som styrer flokken nå, med jernpote. Malin har gitt fra seg makten og innsett at hun er blitt gammel. Malin begynner å bli pjusk i pelsen, så en får følge med om det blir noe mer av noe annet. 


Det blir tomt den dagen hun er borte. Når en har hatt en hund i 10 år så får en utrolig mange minner. Får håpe hun får en bra sommer, men sjansene for en ny vinter har jeg liten tro på. Har man hund må man være realistisk. Jeg vil at mine hunder skal ha et verdig liv, ikke et liv for at jeg ikke skal være lei meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...