torsdag 26. mars 2015

Slit med nysnø!


Nå har mamsen laget påske hos oss. Siden Merethe kommer hjem i morgen og mamsen har påskeferie fra i morgen. Ja da må man jo lage litt påske, mente mamsen.


* *

I går kom det masse snø her og i dag har det  snødd ennå mer, da er det slit å være meg da!


Jeg dro med meg pelsdottene på tur i går. I dag har det ikke blitt noe tur på meg, mamsen syntes jeg fortjente å hvile etter den strabasiøse turen i går. Sideveien her ble ikke brøytet, så da var det ingen steder jeg kunne få utfolde meg annet enn på gårdsplassen. I går måtte mamsen bære meg hjem, akkurat det ville ikke mamsen i dag. Håper de brøyter til i morgen så jeg får tur da iallefall.


Jeg holdt bra følge til å begynne med, men det ballet fort på seg for å si det slik.


Vi går opp her vel mamsen?


Snøkaos


En liten hindring blir til nesten helt uoverkommelig for en liten pelsdott som meg. Det var noen skikkelig vanskelige stokker jeg måtte over.


Når vilja er sterk, så får en til det en vil


Vups så var jeg over.


På slutten av turen ble ørene mine fulle av klumper også. Da sa mamsen at jeg skulle komme til henne så hun kunne bære meg hjem igjen.

2 kommentarer:

  1. Ojojoj! Stackars dig som får så många tunga snöbollar i päls och öron! Tur att matte är stark och orkar bära dig... Kramis!

    SvarSlett
  2. Men lilla söta vännen, så mycket otäcka, tunga klumpar!!!
    Usch!!!
    Tur att matten bar dig hem. Måtte snön försvinna fort, för så där kan du ju inte ha det!
    Kasper

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...