fredag 10. april 2015

På tur til tops


Kjekt når det har blitt sånn vår altså, da er det godt og varmt å ligge å sole seg på gårdsplassen i sola.


På onsdag var jeg og pelsdotta på tur med mamsen, du har jo sett blåveisbildene fra turen, så i dag blir det bilder fra selve turen. Vi hadde ikke gått langebiten før vi møtte den første snøen.


Når man er på sånn tur i naturen så er det vann å drikke alle steder.


Kjekt med både kart og skilt så en vet hvor en er i verden når en er på tur.


Ikke for å overdrive, men det var godt det var noen som hadde gått forran oss å tråkket opp løypa. En liten pust i bakken trengte mamsen, så da var det bare å titte nedover der vi kom fra. Det var ganske seigt å gå oppover selv om jeg ikke tråkket så veldig igjennom. 


Men så sa mamsen at vi skulle opp DIT. Dit var det langt og bratt!


Da var det greit at mamsen trengte pauser, så slapp jeg å si at jeg trengte en.


Her er Steinsfjorden og de grå skjoldene er alger!


Guffent, så der skal vi ikke bade til sommeren sa mamsen


Snart til målet


Vi fulgte den blå merkinga innover i skauen og det ble bare mer og mer snø etterhvert som vi nærmet oss toppen.


Men på toppen så klarte ikke mamsen å gå oppå snøen lenger, så da måtte vi snu. Vi skulle jo tross alt innom å handle mat og plukke opp Patran på skolen også.


Vi brukte en og en halv time opp, det kunne vi brukt på hele runden om sommeren.


Og som kjent, er det nedover en vei, så er det oppover når man snur. Ikke reint lite oppover heller.


Sjekk hva vi møtte langs stien når vi gikk ned igjen??? Tror han har bommet bitte litt på kartet sitt jeg.


Sjekk hva Mounty klarte å dra med seg ned til bilen... disse dottene klamret seg fast til både båndet og mamsen. Mamsen sa at det var bra at jeg klarte å holde meg unna disse her. Mamsen så ikke hvor de var, plutselig var Mounty full.


Men etter sånne hardturer så er det godt å kose stolen til papsen om kvelden altså!


1 kommentar:

  1. Vilken fantastisk utsikt! Men alger så här års - hu! En fin (och ansträngande) tur hur som helst.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...