fredag 22. mai 2015

Pinsehelg


Hørte på radioen når jeg dro fra jobb i dag,at til og med prester ville avskaffe pinsen som helligdag. "Ingen" avfolket visste hvorfor vi feirer pinse, så da var det ikke noe vits... Kanskje de synes det holder med "synske" folk, så de ikke trenger den hellige ånd lenger.


Sjasminen blomstrer for fult, og det lukter godt. Spørs om jeg skal kjøpe meg noen flere småtrær i år. De er enklere å få til å overleve når en ikke har valp. Jeg får gjerde inn buskene når valpekullet får være løse, så går det nok. Jeg er rimelig sikker på at Lady skal ha valper nå. Jeg synes hun har lagt seg litt ut og puppene er blitt strammere.


Da er det bare å vente... en måned til nå så er det forhåpentligvis småpelser her.


Om det er storken som har tatt seg en tur over huset, så håper jeg den planlegger valpelevering isteden for babylevering... for det vil jeg ikke ha. Egentlig tror jeg det er en trane som holdt til nede i elva i hele fjor sommer. 


Om en ukes tid er våren over, da står sommeren for tur. Men med minusgrader om natta så er det ikke mye som minner om sommer. Spørs om jeg må kjøpe noen blomster til krukker og bed ute snart.


Må jo ha det litt trivelig rundt veggene, for i fjor ble det ikke noe planting i det hele tatt.


Ellers så må en satse på at naturen ordner med sine blomster...


Heggen har også såvidt begynt å blomstre


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...