lørdag 23. mai 2015

Skattejakt


Når mamsen hadde vasket huset i dag så ble det fototur med meg og Malin.


Mamsen gir oss ikke mat skjønner du, så vi bare må spise gras.


Nå er vi mette, nå kan vi gå videre. Kommer du mamsen?


Mamsen sier at hvitveisen snart slutter å blomstre, så vi får ta bilder av dem mens de er her.


Jeg fikk lurt mamsen til å gå bort til bekken i dag, jeg må jo holde oversikt over når det blir badevann der. Nærmer seg nå...


Men serriøst mamsen, skal jeg svømme så må vi jo finne et sted som er dypere enn det her.


Men leiter en etter vann, nei da finner en bare reine ørkenen isteden...


Det er jo bare å følge etter Malin, så er en garantert å finne litt vann.


Så er det offisielt, jeg har tatt årets første svømmetur! Godt badevann? Nja...


Jeg må jo gjøre som Malin og prøve å ta med meg noen pinner opp igjen. Men denne satt fast i andre enden gitt.


Når man har tatt et litt småkaldt bad, da må man virkelig riste seg så en får igjen varmen.


Jeg glemte bare en liten detalj, jeg må jo over bekken og til mamsen igjen...


Så da kunne jeg jo svømme en runde til...


Når Malin har svømt noen runder så er ikke vannet så reint lenger, så da kan jeg like godt gjøre som mamsen sier og komme opp igjen for å bli litt varm.


Ja for jeg gikk ikke opp igjen for at det var kaldt vann nei!


Sitte litt i sola og tørke??? Hæ nei det har jeg ikke tid til... kan du ikke bare ta et bilde eller to da?


Ups, ristet meg så mamsen fikk vann på linsa til kamera...


Skautrolla til mamsen


1 kommentar:

  1. Grattis till årets första simtur! Jag väntar nog ett tag till... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...